اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد:

حضور رزمندگان زنجانی در 36 عملیات دوران دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از حضور رزمندگان اسلام در 36 عملیات آفندی و پدافندی در طول دوران دفاع مقدس خبر داد.

حضور رزمندگان زنجانی در 36 عملیات دوران دفاع مقدس
سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: رزمندگان زنجان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با فداکاری و رشادت‌های خود خوش درخشیده و نباید نقش این رزمندگان به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل خوش درخشیدند، افزود: دلاوری‌های رزمندگان زنجان با همکاری سایر نیروهای نظامی و رده‌های اطلاعاتی در مناطق مختلف بر کسی پوشیده نیست.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: رزمندگان استان زنجان در 19 عملیات آفندی بزرگ به عنوان خط شکن حضور داشته و در 17 عملیات پدافندی حماسه آفریده و خوش درخشیدند.
وی با اشاره به اینکه در راستای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس با همه تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی هنوز به طور کامل این ارزش‌ها به جامع منتقل نشده است.
سردار کرمی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله، صداو سیما، سپاه، ارتش و دستگاه‌های فرهنگی باید در راستای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس تلاش کنند، افزود: با همه تلاش‌های صورت گرفته حماسه‌آفرینی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام به خوبی به نسل جوان انتقال داده نشده و موفقیت‌های کسب شده در دوران هشت سال دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان تبیین نشده است.
وی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی در جنگ به جهان معرفی شد، اما در حال حاضر اهمیت دفاع از وطن به جامعه به خوبی انتقال داده نشده است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: در طول دوران دفاع مقدس و در مواجه به دو بلوک شرق و غرب و حمایت استکبار جهانی از صدام برای صدمه زدن به کشور انقلاب به خوبی به جهان در نتیجه ایثار، گذشت و فداکاری رزمندگان اسلام به جهان صادر شد.
وی با اشاره به خیزش‌های صورت گرفته در منطقه بیان داشت: مقاومت مردم ایران در برابر ابرقدرت‌های جهان موجب شد تا کشور در دفاع مقدس پیروز شود.
سردار کرمی با بیان اینکه ملت‌های منطقه به خوبی مقاومت‌های مردم ایران را در دوران دفاع مقدس به یاد دارند، افزود: پایداری مردم ایران الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه است و مردم منطقه به این مسئله آگاه هستند.
وی مقاومت حزب‌الله، مردم فلسطین و سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان را نمونه مطلوبی از الگو گیری مردم جهان از مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: انقلاب اسلامی سرچشمه صدور اسلام به جهان است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با رژه نیروهای مسلح استان، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در  بزرگراه 22 بهمن ساعت 9 صبح آغاز می‌شود، افزود: بازسازی عملیات عاشورا توسط رزمندگان تیپ انصارالمهدی در سد گاوازنگ از دیگر برنامه‌های این هفته است.
سردار کرمی با اشاره به استقبال مردم استان از بازسازی عملیات بیت‌المقدس در سال گذشته افزود: عملیات عاشورا در دو مرحله اقدامات نظامی و عملیات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سال جاری در منطقه گاوازنگ زنجان بازسازی می‌شود.
وی گفت: به منظور انتقال حماسه، ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس فرماندهان در نمازهای جمعه، یادواره‌های شهدا، مساجد و مدارس و مراسم‌های مختلف بسیج محلات سخنرانی می‌کنند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: دیدار فرماندهان با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا توسط پایگاه‌ها و نواحی مقاومت از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان زنجان است.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در طول هفته دفاع مقدس، افتتاح پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های فرهنگی، ویزیت و درمان رایگان بیماران در طول هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
سردار کرمی از اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: دیدار با رزمندگان تیپ انصارالمهدی در شمال‌غرب کشور، ارائه خدمات مختلف به مردم شمال‌غرب کشوراز برنامه‌های سپاه استان در هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود.
وی برپایی بیمارستان صحرایی تیپ انصارالهمدی (عج) در منطقه ماکو و چالدران را از اقدامات سپاه استان برشمرد و یادآور شد: از طریق این بیمارستان به 32 هزار نفر از مردم منطقه خدمات مختلف ارائه می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری مراسم دعا و زیارت، افتتاح طرح‌های عمرانی جهاد سازندگی و برگزاری همایش حجاب و عفاف از سوی بسیج خواهران از ‌دیگر برنامه‌های سپاه استان در سال جاری است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول