اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان عنوان کرد:

اسکورت 10 هزار کشتی در دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس 10 هزار کشتی نفتی توسط ارتش نیروی دریایی اسکورت شد.

اسکورت 10 هزار کشتی در دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حسین آزاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه در دفاع مقدس نقش داشتند ولی شکست اولیه را نیروهای مستقر به دشمن وارد کردند.
وی با بیان اینکه شکست تهاجم ایادی استکبار برای از بین بردم نظام نوپا در هفته نخست جنگ محقق شد، افزود: باور این شکست هشت سال طول کشید.
فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با اشاره به اینکه در حمله نظامی تئوری‌های نظامی راهبرد حمله را تعیین می‌کنند، ابراز داشت: فریب خوردگان ضد انقلاب و منافقان ایادی و دست‌نشاندگان آنها در جنگ زمینگیر شدند و بازی‌های سیاسی هر یک و مکر و حیله‌ آنها برملا شد.
وی با تصریح بر اینکه در طول انقلاب اسلامی مهره‌های سیاسی خود را به نظام نزدیک کرده بودند، عنوان کرد: از آنجا که نظام اسلامی بر پایه مردمی نهاده شده و استوار بود، این مهره‌ها ساقط شدند.
آزاد ادامه داد: هفته نخست جنگ تحمیلی به نفع ما شکست خورد و این شکست بر دشمن تحمیل شد و 34 روز پشت دیوار ماندند و کمیته‌های انقلابی در شهرستان‌ها به مقاومت برخاستند.
فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران، راهبرد ارتش ایران را تبعیت از ولایت فقیه و مرجع دینی ذکر کرد و بیان داشت: ما مدیون امام راحل هستیم، زیرا ایشان تفکر دینی و مرجعیت دینی را در مردم زنده کردند.
این مسئول با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در ایران گفت: در کنار این مقاومت کسی نمی‌توانست این قومیت را نادیده بگیرد و تاریخ شاهد مستندات دفاع مقدس است.
آزاد اضافه کرد: تکاوران نیروی دریایی درس مقاومت دادند و به دشمن ثابت کردند که عبور از مرزهای ایران به راحتی نیست و قبل از شعله‌ور شدن آتش جنگ نیروی دریایی نشان داد که اطلاعات ایران قوی است.
وی با بیان اینکه ارتش ایران شهدای زیادی را قبل از آغاز سراسری جنگ تقدیم کرده بود، تصریح کرد: نخستین‌های جنگ از نیروی دریایی بودند که مانند نگینی در خلیج فارس می‌درخشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه همواره نخستین‌ رخدادها، بزرگ و ارجمند است، خاطرنشان کرد: نخستین شهدای گیلان قبل از آغاز تهاجم سراسری عراق در محورهای مرزی و درگیری‌های داخلی با گروهک‌ها عبدالرضا بختیاری، نادر صفایی و محمدتقی پشتیبانی بودند.
وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس 10 هزار کشتی نفتی توسط نیروی دریایی ارتش ایران اسکورت شد، ادامه داد: دو سال قبل نیروی دریایی در خلیج عدن حضور یافت و یک ‌هزار کشتی را از حمله دزدان دریایی نجات داده است.
آزاد دفاع مقدس را تابلوی افتخار نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: مقاومت و پایداری هشت سال دفاع مقدس حاصل نقش بی‌بدیل مردم و رهبری و  فرهنگ عاشورایی بود.
این مسئول با تاکید براینکه ارتش با آغاز جنگ تحمیلی در جلوگیری از پیشروی دشمن نقش موثری داشت، گفت: ارتش قبل از علنی شدن جنگ حدود یک‌هزار شهید در مرزهای مختلف از شمال تا جنوب کشور تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در مدت کوتاهی توانستند اعتماد امام (ره) را جلب کنند، افزود: ارتش با تمام توان در جنگ حاضر شد و راهبرد کوتاه مدت صدام که تصرف سه روزه خوزستان بود را با شکست مواجه کرد.
فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور دغدغه رهبر فرزانه انقلاب در حال حاضر را جایگاه امنیت برای عموم جامعه توصیف کرد و افزود: امروز امنیت حکمفرما در جامعه برخاسته از باورهای دینی بوده و ولایت‌مداری و خدامحوری به عنوان یک فرهنگ در ارتش جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است.
وی ولایت‌مداری، اسلام‌گرایی، دین‌باوری و خدامحوری در ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نیروهای مسلح را جاری و ساری دانست و تصریح کرد: ولایت‌مداری به عنوان یک فرهنگ در تمام پیکره قوای مسلح رسوخ کرده است.
فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور خدمت در نظام جمهوری اسلامی را در راستای رضای خداوند سبحان خواند و خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند رضایت مقام معظم رهبری را داشته باشد و به عنوان لشکر امام عصر (عج) خدمت کند.
وی بیعت ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل را ناگسستنی اعلام کرد و ابراز داشت: تمام کارکنان نیروهای مسلح در بیعت با امام راحل و مقام عظمای ولایت فرماندهی کل قوا پایدار هستند.
آزاد توکل و توسل به ائمه اطهار (ع) را نجات‌بخش انسان‌ها بیان کرد و گفت: آنچه داریم برخاسته از فرهنگ مذهبی و آموزه‌های دینی است.
این مسئول با اشاره به آغاز نابسامانی خلیج عدن از طرف دشمنان، اضافه کرد: تعداد یک‌هزار ناوگان خودی و غیرخودی از ابتدای حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب اسکورت شدند.
این مقام مسئول، زیرساخت تولید در تمام زمینه‌ها را در کشور فراهم دانست و عنوان کرد: نیروهای نظامی همواره در بحث اقتصادی پیشتاز بوده‌اند و ضمن حفظ و ارتقای توان رزمی نگاه اقتصادی به هزینه‌ها داریم و این امر جزو اولویت‌هاست.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش متذکر شد: در بخش نظامی زیرساخت‌های تولید در کشور فراهم است و تمام خط تولید یگان‌های زیرسطحی کلاس غدیر و ناوچه‌های کلاس پیکان به صورت کامل در داخل طراحی و ساخته می‌شود.
وی به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط نیروی دریایی در گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: این برنامه‌ها با محوریت نیروهای عمل کننده و مسلح و تبعیت از مرجعیت دینی غو و لایت فقیه و نیز انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول