اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران:

دفاع مقدس پیروزی اسلام بر معادلات جهانی بود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: دفاع مقدس و رشادت‌های ملت ایران در برابر استکبار جهانی، نشان از پیروزی و برتری اسلام بر معادلات جهانی بود.

دفاع مقدس پیروزی اسلام بر معادلات جهانی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا پاکدل ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تهاجمی فرا منطقه‌ای و برخاسته از اراده برون مرزی و خواسته استکبار جهانی بود.
وی افزود: آمریکا و یارانش در تبیین واقعیت‌ها، اشتباه کرده و دچار خوش‌بینی شده بودند که ناشی از ماهیت رخدادهای سیاسی‌، اجتماعی و اطلاعات نادرست آمریکا بود.
پاکدل تصریح کرد: آمریکا با وجود نظام و سیستم اطلاعاتی و نیز حضور طولانی مدت قبل از پیروزی انقلاب در کشور، فاقد اطلاعات واقعی بود و توان تبیین صحیح این اطلاعات را نیز نداشت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌هی رزمندگان در دفاع از میهن اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در برگرفتن غبار از چهره اسلام و خارج‌ ساختن آن از کنج راکد عبادتگاه‌ها به صحنه سیاسی جوامع بشری موفق بوده است.
پاکدل گفت: دولت‌مردان عراقی از همان ابتدای تجاوزشان تمام توان سیاسی، نظامی و تبلیغی خود را برای به زانو درآوردن انقلاب به کار بستند.
این مقام مسئول انقلاب شکوهمند اسلامی را از برکات خداوند به ملت ایران دانست و اضافه کرد: این انقلاب همان‌گونه که ارکان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها را متحول و هویت دینی و ملی همه ما را زنده کرد، در ارکان اقتصادی و به‌ویژه در صنعت نفت به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن اقتصادی کشور نیز تأثیرگذاری مؤثری داشت.
پاکدل متذکر شد: دشمنان انقلاب با آگاهی کامل از اینکه نفت مهم‌ترین شریان اقتصادی کشور است و با اطلاع دقیق از اینکه این صنعت، صنعتی پیچیده و در عین حال وابسته است، بر این عقیده بودند که در اندک زمانی می‌توانند با بمباران تأسیسات نفتی، موتور محرکه اقتصاد کشور را از کار بیندازند.
وی با بیان اینکه همزمان با آغاز جنگ، حملات گسترده­ای را در اغلب مراکز و تأسیسات مهم و حساس صنعت نفت تدارک دیدند، عنوان کرد: به لطف خدا و رهبری پیامبرگونه حضرت امام راحل (ره) و رشادت و پایمردی امت امام، این خیالات خام تعبیر نشد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: پس از هر بمباران، کارکنان صدیق و متعهد نفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عملیات تولید را ساماندهی می‌کردند به طوری‌که حتی برای یک روز نیز جریان صدور نفت قطع نشد.
پاکدل ادامه داد: علاوه بر توطئه جنگ تحمیلی، ترفندهای بسیار دیگری نیز برای ضربه ‌زدن به این رکن مهم اقتصادی به کار گرفته شد که تحریم کالاها و ماشین‌آلات صنعتی از آن جمله بود.
وی خاطرنشان کرد: این ترفند نیز فرصت مغتنم دیگری را برای تلاش در راستای خودکفایی و رفع وابستگی ایجاد کرد و به لطف خدا، کارکنان این صنعت با اقتدار کامل علاوه بر تعمیرات اساسی و راهبری سیستم‌های پیچیده صنعتی، ساخت بسیاری از ادوات و قطعات مورد نیاز را نیز در کارنامه درخشان خود ثبت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز گچساران ساخت دستگاه چاه‌پیمای نمودار‌گیری توسط متخصصان در این شرکت برای نخستین بار در خاورمیانه را از جمله دستاوردهای مهم کارکنان صنعت نفت دانست و گفت: ساخت این دستگاه به دست متخصصان داخلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، نشان از دور زدن کمبودها و نارسایی‌ها با عزم و اراده جدی است.
پاکدل این دستاوردها را در راستای یکی از اهداف عالی و اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال عنوان کرد و بیان داشت: کارکنان صنعت نفت در بسیاری از عرصه‌های فنی، عملیاتی، مهندسی و به‌ویژه در عرصه‌های حفاری، تولید، عملیات اطفای حریق چاه‌های نفتی و گازی گوی سبقت را حتی از برخی مدعیان و غول‌های نفتی جهان ربوده‌اند.
وی افزود: نمونه بارز این تلاش‌ها و موفقیت‌های صنعت نفت در جریان جنگ تحمیلی و نیز حمله رژیم بعثی عراق به کویت و به آتش کشیدن هزاران چاه نفت مشاهده شد.  
به گزارش فارس، شرکت نفت و گاز گچساران یکی از شرکتهای مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که با تولید روزانه بیش از 700 هزار بشکه نفت و 50 هزار بشکه مایعات گازی سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.
همکاری با سپاه ناحیه گچساران، سپاه ناحیه باشت، سپاه ناحیه دیلم و بسیج صنعت نفت در اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در این هفته از جمله مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول