اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

ارزش‌های دفاع مقدس نباید فراموش شو‌د

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: نباید ارزش‌هایی که برای آنها دفاع کردیم در جامعه کم‌رنگ شود، الگوهای دفاع مقدس نباید فراموش شوند.

ارزش‌های دفاع مقدس نباید فراموش شو‌د
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زرند با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است که روزی به یاد ماندنی در تاریخ این سرزمین و یادآور ایثار و رشادت‌ جوانان این مرز و بوم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به 25 شهریورماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زور‌خانه‌ای گفت: این ورزش ریشه در اعتقادات دینی دارد و از جایگاه ویژه‌ای در جمهوری اسلامی برخوردار است.
کرمی‌پور با اشاره به 26 شهریورماه بزرگداشت سید محمدحسین شهریار خاطرنشان کرد: این روز به عنوان روز شعر و ادب نامگذاری شده و مرحوم شهریار در گسترش شعر آیینی و فرهنگ این مملکت تلاش‌های زیادی کشیدند.
وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس ابراز داشت: هفته دفاع مقدس را به هم کسانی که شب و روز از مرز، خاک و ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع کردند، تبریک عرض می‌کنم.
کرمی‌پور تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در ‌ارتباط‌ دفاع مقدس می‌فرماید «جرم این ملت این است که می‌خواهد آزاد باشد، جرم ما این بود که می‌خواستیم آزاد باشیم، می‌خواهیم خودمان زندگی کنیم».
امام جمعه زرند بیان داشت: آنچه تاکنون از انگیزه صدام و استکبار جهانی برای ما روشن‌ می‌شود، این است که آنها  به این نتیجه رسیده‌اند، انقلاب اسلامی ملت ایران با سایر انقلاب‌های غیر الهی فرق دارد و رمز پیروزی را در اسلام راستین دانستند.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس را باید  برای ملت به ویژه جوانان تشریح کرد که در جبهه چه گذشت و هفته دفاع مقدس یعنی حفظ آنچه به ارمغان رسید، در هفته دفاع مقدس باید مرور کنیم، ارزش‌هایی که برای آن‌ها دفاع کردیم در جامعه کم‌رنگ نشود، الگوهای دفاع مقدس نباید فراموش شوند.
امام جمعه زرند تصریح کرد: عملی که انسان انجام می‌دهد، شیطان از همان اول او را خراب می‌کند یا از وسط  کار و یا اینکه عمل تمام شود و مدتی بگذرد، شیطان آن را خراب می‌کند.
کرمی‌پور اذعان داشت: در دفاع مقدس خیلی‌ها حضور پیدا کردند، اما بعضی از اول یا وسط  یا آخر و بعضی سال‌ها بعد از دفاع مقدس عمل خود را با ریا و ... باطل کردند.
وی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به بیان مواضع جمهوری اسلامی در انقلاب‌های منطقه حمایت آن‌ها را مد نظر قرار دادند و فرمودند « حرکت‌های عظیم منطقه مقدمه تحول بزرگ‌تر و حاکمیت اسلام است و موضع  پیروان اهل بیت (ع) حمایت از این حرکت‌ها است ».
خطیب جمعه زرند اظهار داشت: رهبری فرمودند «نخستین ملت و کشوری که توانست نظام مبتنی بر اسلام و قرآن را به وجود آورد یک ملت و کشور پیرو اهل بیت (ع) است».
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول