اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بازگشایی مدارس؛

3 مدرسه در زنجان تخریب شد

خبرگزاری فارس: همزمان با جشن شکوفه‌ها سه مدرسه در زنجان تخریب و عملیات آزاد سازی طرح سبزه‌میدان آغاز شد.

3 مدرسه در زنجان تخریب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهردار زنجان ظهر امروز در مراسم تخریب این سه مدرسه به ارائه گزارشی از نحوه انجام این طرح پرداخت و گفت: این طرح یک طرح بزرگ استانی است که فواید بسیاری را برای استان به دنبال دارد.
ناصر موسوی با بیان اینکه مساحت کلی طرح سبزه‌میدان 9 هکتار است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پنج بلوک مجزا تجاری در این طرح ساخته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: یک از نتایج خوبی که اجرای این طرح به دنبال دارد روان‌سازی ترافیک شهری است.
شهردار زنجان یادآور شد: با تخریب سه مدرسه و یک فروشگاه تعاونی در این محل این طرح وارد فاز اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: در ازای تخریب مدارس مذکور زمین به آموزش و پرورش تحویل داده شده تا اقدام به ساخت مدرسه کنند.
موسوی همچنین تاکید کرد: به ازای تحویل و تخریب فروشگاه فرهنگیان نیز زمین به منظور ساخت این فروشگاه تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
وی اذعان داشت: در حال حاضر مقداری از وسایل در مدارس وجود دارد که در زمان مقتضی این لوازم جابه‌جا و مدارس مذکور تخلیه می‌شود.
شهردار زنجان یادآور شد: در حال حاضر هیچ دانش‌آموزی در این مدارس وجود ندارد و از قبل تمهیدات مورد نیاز در خصوص نبود دانش‌آموزان در این مدارس صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس با هماهنگی مدارس صورت گرفته است و آموزش و پرورش در سال تحصیلی سال‌جاری هیچ گونه برنامه‌ریزی به منظور استقرار دانش‌آموز در این مدارس نداشته است.
موسوی تاکید کرد: مدیریت این طرح با شهرداری است، ولی تصمیم‌ها بر این است که توافقات با بخش اجرایی این طرح صورت گیرد.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگاران به زمان اجرای این طرح ادامه داد: مطمئناً زمان اجرای این طرح کمتر از مانی خواهد بود که این طرح بدون اجرا باقی مانده بود.
شهردار زنجان از دیگر اماکنی که در اطراف این طرح وجود دارد، توافقات صورت گرفته با بیمه ایران و واحدهای مسکونی منطقه را عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح با این افراد نیز توافقات مقتضی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو پارکینگ سنتی در این محل وجود دارد، اضافه کرد: با اجرای این طرح پارکینگ بهتر و بروز تری ساخته می‌شود.
موسوی از مزایای خوب این طرح مجاورت آن با بازار تاریخی و مسجد جامع را عنوان کرد و افزود: تلاش مسئولان امر بر این است که این بنا متناسب با بنای تاریخی شهر باشد.
وی همچنین در خصوص انتقال تونل بعثت ادامه داد: طرح اولیه این تونل این بود که از میدان ارک تا دروازه رشت باشد ولی با مشکلاتی که در گاز و فاضلاب آن به وجود آمد تصمیم بر انتقال آن گرفته شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول