اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای تاریخی کندوان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای حفظ هویت تاریخی کندوان، صدور اسناد به صاحبان کران‌ها آغاز شده و هرگونه ساخت و ساز های غیرمجاز که به هویت تاریخی کندوان لطمه بزند تخریب خواهد شد.

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای تاریخی کندوان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد اشرف‌نیا  در بازدید از پروژه‌های عمرانی  در روستای تاریخی کندوان هدف از این بازدید را بررسی نزدیک از روند پیشرفت پروژه‌ها در این روستا ی تاریخی عنوان کرد و افزود: با توجه به حساسیت ویژه روستای کندوان در کشور و دنیا نیاز به ساماندهی و و حفاظت از کران‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این راستا اجرای سه پروژه در این روستا در دستور کار گرفته است.
وی اجرای کنار گذر کندوان را یکی از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا برشمرد و گفت: بیش از 70 در صد این پروژه به انجام رسیده و تا پایان سال مالی 90 به اتمام خواهد رسید.
اشرف‌نیا گفت: با بهره‌برداری از این کنار گذر عبور و مرور خودروها به داخل کندوان ممنوع شده و از این طریق از لرزش کران‌ها جلوگیری خواهد شد.
وی ساماندهی و محوطه‌سازی داخل روستای کندوان و ایجاد روستای جدید کندوان در سه کیلومتری پایان دست این روستا را از دیگر اقدامات و پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در این روستا ذکر کرد و گفت: همزمان با ساماندهی روستای کندوان، تکمیل روستای جدید کندوان در مساحتی به متراژ 12 هکتار در حال اجرا بوده  و با آماده شدن امکان اسکان در این روستا انتقال و جابه‌جایی بافت جدید روستا آغاز خواهد شد.
اشرف‌نیا با اشاره به تشکیل کمیته ویژه ساماندهی روستای کندوان گفت: برای ایجاد محیط کاملا جذاب و گیرا در کندوان کمیته ویژه ساماندهی با عضویت استانداری تشکیل یافته و قبل از تخریب و جابه جایی بافت‌های غیر اصولی در محدوده تاریخی کندوان، زیر ساخت‌های لازم در روستای جدید آماده و اسکان جمعیت سرریز آغاز خواهد شد.
اشرف‌نیا گفت: برای حفظ هویت تاریخی کندوان، صدور اسناد به صاحبان کران‌ها آغاز شده و هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز که به هویت تاریخی کندوان لطمه بزند تخریب خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول