اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

معابر نامناسب روستایی تخریب شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین کار در طرح‌های هادی روستایی که لازم است هر چه سریع‌تر انجام شود، تخریب معابر نامناسب روستایی و آواربرداری از این معابر است.

معابر نامناسب روستایی تخریب شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نصرت‌الله انصاری شامگاه سه‌شنبه در بازدید از مراحل اجرایی پروژه‌های روستایی دم مهد، تل‌زری و دهنو تلمرغ اظهار داشت: پنج پروژه عمرانی در روستاهای بی‌منجگان، کوشک ابول، ضرغام‌آباد، تل‌زردی، دم مهد و دهنو تلمرغ تکمیل شد.
این مسئول عالی اجرایی در شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از محل تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه تکمیل این پروژه‌ها شد.
انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به روستاها و اجرای طرح‌های مختلف موجب مهاجرت معکوس می‌شود.
فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: برنامه مدیریت شهرستان کهگیلویه این است که مهاجرت از روستاها به شهر را به نقطه صفر رسانیده و اجرای طرح‌های هادی روستایی به این مهم کمک می‌کند.
وی در این بازدید به مدیران و کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: تخریب و آواربرداری از معابر نامناسب روستایی باید از مهم‌‌ترین برنامه‌ها در اجرای طرح هادی روستایی باشد و به تناسب وضعیت روستاها آسفالت‌ریزی، سنگ‌فرش کردن معابر، ایجاد کانال برای عبور آب‌های سطحی، تعریض راه‌های ورودی، ایجاد میادین و فضاهای سبز و تفریحی، ایجاد سیل‌بند و مقاوم‌سازی مناطق مساعد رانش زمین در اجرای طرح‌های هادی روستایی لحاظ شود.
این مسئول عنوان کرد: بدون شک مشارکت و همراهی روستاییان با مجریان طرح هادی موجب افزایش سرعت کار خواهد شد.
انصاری متذکر شد: در سال‌های گذشته شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بودیم، ولی با حمایت دولت عدالت‌محور امروزی شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.
وی ایجاد زیرساخت‌ها، تاسیسات، برق، آب، گاز، تلفن، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی را موجب محرومیت‌زدایی روستاها دانست و اذعان داشت: این کارها روستاها را به شهرک‌های کوچک به لحاظ امکانات شهری تبدیل کرده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول