اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری موضوع تخریب واحد مسکونی در همدان؛

برای تخریب خانه‌های غیرمجاز مثل عزراییل عمل می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان در ارتباط با تخریب یک واحد مسکونی در شب گذشته توسط شهرداری همدان گفت: وقتی احداث ساختمان غیرقانونی باشد بردن وسایل ساخت و ساز ساختمان به معنای اخطار به مالک است، مثل عزراییل که قبل از خبر دادن، نزدیکان فرد را قبض روح می‌کند.

برای تخریب خانه‌های غیرمجاز مثل عزراییل عمل می‌کنیم
مسعود دهبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص تخریب یک واحد مسکونی در بلوار شهیدرجایی اظهار کرد: این اقدام با اطلاع قبلی رخ داده و بعد از صدور رأی نسبت به تخریب این ساختمان اقدام شده است.
وی افزود: البته از نظر بنده نمی‌توان برای این ساختمان عنوان "مسکونی" را به کار برد چرا که طبقه پایین آن تجاری بوده و طبقه بالای آن نیز نیمه‌کاره و به تبع قابل سکونت نبوده است.
رئیس اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اظهارات مالک نشان از آن دارد که هیچگونه اطلاع قبلی به آنها برای تخریب ساختمان داده نشده است، به بیان داستانی پرداخت و افزود: شخصی با حضرت عزراییل بسیار دوست بود، به همین خاطر به او گفت وقتی خواستی جان مرا بگیری قبلش به من اطلاع بده، بعد از مدتی عزرائیل سراغ او آمد، این شخص با اعتراض به عزراییل گفت که قرار بود به من اطلاع دهی؟ عزراییل پاسخ داد وقتی نزدیکانت را قبض روح کردم به معنای خبر از وقوع چنین اتفاقی نبود؟
وی ادامه داد: حال بنده نیز با استناد به این داستان می‌گویم وقتی احداث غیر‌قانونی باشد و بارها نسبت به بردن وسایل ساخت و ساز ساختمان از قبیل داربست و... اقدام شود، به معنای اخطار به مالک است.
دهبانی با اشاره به اینکه قانوناً رأی هم به آنها ابلاغ شده است، ابراز کرد: ما با سوء نیت نسبت به افراد اقدام به انجام کاری نمی‌کنیم و فعالیت‌های ما جنبه قانونی دارد.
وی تأکید کرد: به طور قطع شهرداری با تخریب غیر‌قانونی هیچگاه خود را به دردسر ورود به مسائلی چون پاسگاه، مجامع سیاسی، دادگاه، رسانه و... نمی‌اندازد.
رئیس اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان در پاسخ به این سؤال که چرا این اتفاق ساعت 12 شب رخ داده است، آن را بهترین زمان ممکن خواند و ابراز کرد: جلوگیری از تردد وسایل نقلیه در بلوار شهید رجایی برای انجام این کار عملاً ممکن نیست و موجب ایجاد نارضایتی می‌شود، بنابراین باید در خلوت‌ترین ساعت ممکن نسبت به این اقدام انجام شود.
وی با بیان اینکه در این اقدام مأمور پلیس ساختمان، گشت 110 و چند نفر مأمور نیروی انتظامی همراه ما بودند، ابراز کرد: ضمن اینکه انجام این اقدام با تصویب شورای تأمین همراه بوده است و رأی لازمه در این خصوص نیز صادر شده بود.
گزارش خبرنگار فارس اما حاکی از آن است که در هنگام اقدام به تخریب این واحد مسکونی، ساکنان در ساختمان حضور داشتند، و افراد اقدام‌کننده هیچگونه توضیحی برای این کار و یا ارائه حکم تخریب ندادند، پس از آن نیز بدون توضیحی محل را ترک کردند.
از شانس بد شهرداری منزل یکی از خبرنگاران فارس جنب این ساختمان بوده و در حین تخریب در محل حضور داشته و اقدام شهرداری را مشاهده کرده است. حال چه طور می‌شود ادعا کرد کسی در ساختمان اسکان نداشته، درحالی که هنگام خروج مالک از ساختمان خبرنگار فارس و همسایه‌ها در محل حضور داشتند در حالی که مالک لباس خانه بر تن داشت و حتی اسباب خانه از بیرون قابل مشاهده بود.
بر فرض که تخریب انجام شده با علم به این بوده که طبقه اول تجاری و طبقه دوم نیمه کار باشد، اگر ضربه وارده به ساختمان منجر به تخریب کل آن می‌شد آیا آن موقع نیز می‌توان جوابی داد.
پاسخ مسئول اداره کنترل و نظارت شهرداری و بیان داستان عزرائیل خود گویای نحوه رفتار این افراد با مردمی که حتی ممکن است خاطی هم باشند، هست.
در همین حال خبرگزاری دولت از پیگیری تخریب این واحد مسکونی توسط استاندار همدان خبر داد اما موضوع را "ادعای تخریب" ذکر کرد.
استاندار در این ارتباط معاون سیاسی امنیتی استانداری را مکلف کرد تا در اسرع وقت گزارش کامل این موضوع را ارائه دهد تا تصمیمات قاطعی در این زمینه اتخاذ شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول