اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان خبر داد:

فعالیت 12 مدرسه قرآن در درمیان

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: مدارس قرآن شهرستان درمیان 12 آموزشگاه است که750 دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

فعالیت 12 مدرسه قرآن در درمیان
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در آموزشگاه 22 بهمن شهر اسدیه با بیان اینکه امسال بیش از 2 هزار و 200 دانش‌آموز در جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها شرکت کردند، اظهار داشت: امسال زنگ بازگشایی مدارس شهرستان همزمان با زنگ ایثار و مقاومت سوم مهر در 185 آموزشگاه سطح شهرستان نواخته می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار و 600 دانش‌آموز در 183 آموزشگاه درمیان ادامه تحصیل می‌دهند، ادامه داد: برگزاری جشن تکلیف 508 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی، برگزاری 32 نشست گفتمان مذهبی و برگزاری مسابقات معارف با شرکت 7 هزار و 700 دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های مرتبط با گسترش فرهنگ نماز و تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس به شمار می‌رود.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان افزود: در دولت نهم و دهم در 35 آموزشگاه سطح شهرستان نمازخانه احداث شده است که از این تعداد 16 نمازخانه در مقطع ابتدایی، 10 نمازخانه در مقطع راهنمایی و 9 باب در مقطع متوسطه احداث شده است.
اژدری از بهره‌برداری ساختمان نمازخانه آموزشگاه دخترانه و شبانه‌روزی پروین اعتصامی شهر اسدیه، با زیربنای 150 متر مربع و اعتبار 70 میلیون تومان خبر داد و افزود: در سال گذشته 20 نمازخانه در مدارس شهرستان به طور کامل تجهیز شده‌اند.
وی اعتبارات هزینه شده در بخش فعالیت‌های قرآنی، عترت، مذهبی و نماز مدیریت در سال گذشته را قریب به 28 میلیون و 645 هزار و 300 تومان عنوان کرد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان ابراز داشت: در سال گذشته 166 امام جماعت روحانی و فرهنگی وظیفه اقامه نماز جماعت مدارس را بر عهده داشته‌اند.
اژدری تعداد مدارس قرآن شهرستان را 12 آموزشگاه با حضور 750 دانش‌آموز در ترم اول سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: مشارکت ائمه جمعه و جماعات تأثیر به سزایی در رشد شاخص‌های تعلیم و تربیت در شهرستان‌های مرزی دارد.
وی با بیان اینکه 16 دانش‌آموز درمیانی حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری در مسابقات معارف و علوم آزمایشگاهی درسال گذشته شدند، یادآور شد: رتبه 9 نفر از داوطلبان کنکور سال جاری که به پایگاه تعیین رشته این مدیریت مراجعه کرده‌اند زیر هزار است که این میزان نسبت به سال گذشته 8 برابر شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول