اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز ‌تحصیل 11 هزار دانش‌آموز بهبهانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: 10 هزار و 700 دانش‌آموز بهبهانی سال جدید را در مقطع ابتدایی آغاز کردند.

آغاز ‌تحصیل 11 هزار دانش‌آموز بهبهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، علی فاکر صبح امروز در آیین جشن شکوفه‌ها در دبستان معلم این شهر اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی و روز جشن شکوفه‌ها، بهار طبیعت انسان و روز کاشته شدن دانه‌های علم در زمین آموزش و پرورش است تا در آینده‌ای نزدیک درختانی با میوه‌های شیرین به جامعه اسلامی تحویل داده شود.
وی ادامه داد: تأثیر‌گذارترین دوره تعلیم و تربیت، دوران ابتدایی است و اگر دانش‌آموزی در این دوران به خوبی رشد کند تا آخرین روزهای دانشگاه نیز در مسیر تربیت باقی می‌ماند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان افزود: شکوفه‌های امسال ما در سال تحصیلی جدید با اجرای سیاست‌های جدید آموزش و پرورش و تک‌نوبته شدن اکثر مدارس ابتدایی، شرایط خوبی برای تحصیل علم خواهند داشت.
وی با اشاره به اهمیت حضور والدین دانش‌آموزان کلاس اولی و اول راهنمایی همراه دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها ادامه داد: با توجه به این که کلاس اولی‌ها، اولین حضور خود را در مدرسه تجربه می‌کنند حضور والدین به ویژه مادر به کاهش استرس و اضطراب نوآموزان، آشنایی و انس گرفتن آنها با محیط مدرسه و معلمان کمک شایانی می‌کند.
فاکر تصریح کرد: به والدین توصیه می‌شود در مورد لباس نوآموزان و دانش‌آموزان کلاس اول راهنمایی از نظر پوشش و نظافت دقت لازم را به عمل آورند علاوه بر این که حتما در کیف دانش آموز وسایل بهداشتی شخصی مثل لیوان، حوله و ... قرار دهند و از این طریق به آنها رعایت بهداشت فردی را آموزش دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 هزار و 700 دانش‌آموز بهبهانی در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 11 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در بهبهان به تحصیل بپردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان ورود دانش‌آموزان سال اول ابتدایی به مدارس را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: خاطره روزهای اول مدرسه برای ابد در ذهن دانش‌آموزان باقی مانده و در صورت مثبت بودن این تاثیرات بر روند موفقیت دانش‌آموز در ادامه تحصیلات او در سال بعد نیز تاثیرگذارخواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح مهر در مدارس بهبهان، افزود: در آستانه بازگشایی مدارس طرح مهر در مدارس و مراکز آموزش عالی بهبهان در راستای آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای حضور دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
فاکر خاطرنشان کرد: در قالب کمیته‌های مختلف آموزش و پرورش بهبهان برنامه‌ریزی آغاز سال تحصیلی را انجام داده است.
وی افزود: کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، پشتیبانی، اجرائی، توجیه و تبلیغ فعالیت خود را برای شروع سال تحصیلی جدید انجام داده‌اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان ادامه داد: تمام مدارس سطح شهرستان بهبهان آماده حضور دانش‌آموزان شده و کمبودهای موجود در مدارس با همکاری اداره نوسازی مدارس، طرح هجرت سه و اداره آموزش و پرورش برطرف شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول