اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه زرند:

بیداری اسلامی رهاورد خون شهدای دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه زرند گفت: دفاع مقدس بهترین رسانه شد تا تمام مسلمانان جهان ندای انقلاب اسلامی ایران را بشنوند و بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای خون شهدا در دفاع مقدس است.

بیداری اسلامی رهاورد خون شهدای دفاع مقدس است
منوچهر شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: دفاع مقدس برگی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش‌آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است، بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران، رزمندگان و دفاع مقدس آشنا شوند.
وی افزود: آنچه در بعد معنوی دفاع مقدس می‌توان بیان کرد از سخنان حماسه‌سازان شهید است که معتقد بودند، جنگ تحمیلی هشت ساله، جنگ میان ایمان و کفر بود.
شمس‌الدینی تصریح کرد: در صحنه‌های نبرد هر گاه ابعاد معنوی از جمله ارتباط با خدا، اخلاص، بی‌توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکل قوی‌تر بوده، موفقیت و سلحشوری بیشتری کسب می‌شد.
وی بیان کرد: اگر بعضی از مواقع به امکانات مادی، نیروی انسانی «از نظر کمیت» و طرح عملیات تا حدودی به خود اعتماد کردیم با شکست روبه‌رو شدیم.
شمس‌الدینی بیان کرد: در دفاع مقدس تنها معنویت رزمندگان بر دفاع مقدس اثرگذار نبود، بلکه این دفاع نیز در تقویت بعد معنوی آنان نیز مؤثر بود.
وی با توجه به فرمایش امام راحل که «جبهه را به یک دانشگاه» تشبیه کردند، گفت: جبهه دانشگاه تعالی و رشد، رسیدن به مقصد نهایی، یافتن صراط مستقیم و حرکت در راستای آن بود که در ساختن جوانان این مرز و بوم بسیار تأثیرگذار بود.
شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: تمام جوانان و کسانی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، باید برای درک واقعیت‌های آن به سراغ رزمندگانی بروند که در خلق این حماسه نقش داشته‌اند.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند «حتی برای یک لحظه از این جنگ پشیمان نیستیم»، اذعان کرد: آنچه در جنگ تحمیلی انجام داده‌ایم، دقیقا همان بوده است که باید انجام می‌دادیم.
شمس‌الدینی دفاع مقدس را مصداق جهاد و دفاع در راه خدا دانست و  عنوان کرد: کسانی که از جنگ تحمیلی ایراد می‌گرفتند، نتوانسته بودند مسئله ولایت فقیه را درک کنند و باید بدانند که اکنون هرچه داریم به برکت همین دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است.
فرمانده سپاه ناحیه زرند بیان کرد: ما اگر در مقابل این تجاوز وحشیانه مقاومت نمی‌کردیم از انقلاب و اسلام نابی که به وسیله آن شکل گرفته بود، چیزی باقی نمی‌ماند.
وی افزود: خداوند را شاکر هستیم که هیچ کشور و امتی در دنیا به عظمت، عزت و اقتدار ما نرسیده است و همه کشورها غبطه استقلال ایران را می‌خورند.
شمس‌الدینی تصریح کرد: ارکان نظام جمهوری اسلامی پس از ماهیت دینی و ولایت فقیه، حضور و مشارکت مردمی است که در دوران دفاع مقدس بسیار قوی و توانمند نشان داده شده است.
وی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس نیز هر چه داریم از پرتو مشارکت همگانی است، بیان کرد: دفاع مقدس انسان‌هایی را ساخت که امروز نیز از افتخارات این کشور هستند.
شمس‌الدینی بیان کرد: بسیاری از کسانی که پس از دفاع مقدس توانستند، کارهای بزرگی را انجام دهند و حتی در مراکز علمی انرژی هسته‌ای خلاقیت‌های خود را نشان داده‌اند، همان نوجوان بسیجی دوران دفاع مقدس هستند.
وی گفت: اگر امروز جوانان خلاق، متفکر و دانشمند کشور مایه افتخار مقام معظم رهبری هستند به برکت وجود کسانی است که حماسه دفاع مقدس را آفریدند.
شمس‌الدینی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جنگ تحمیلی را استحکام پایه‌های انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان در آن زمان این جنگ را بر ما تحمیل کردند تا از صدور این انقلاب جلوگیری کنند.
وی اذعان کرد: اما این جنگ تحمیلی بهترین رسانه شد تا تمام مسلمانان جهان ندای انقلاب اسلامی ایران را بشنوند و بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای خون شهدا در دفاع مقدس است.
شمس‌الدینی عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس بیش از 80 برنامه مختلف توسط ستاد ناحیه، حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه شهرستان زرند برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه زرند اذعان داشت: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، رژه موتوری، برپایی نمایشگاه‌های عکس و دفاع مقدس، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، شب شعر و خاطره، همایش گوهر علم و عفاف، مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع)، روز ولادت حضورت معصومه (س)، محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های فرهنگی و سیاسی، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، کوهپیمایی و پیاده‌روی بسیجیان و تجلیل از رزمندگان از جمله ویژه‌ برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول