اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار:

دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سبزوار گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سرهنگ پاسدار علی‌اکبر دلبری عصر امروز در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیش از 895 برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان سبزوار و 65 برنامه در شهرستان خوشاب اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کرد، افزود: شهیدان والامقام و رزمندگان اسلام با پیروی از دستورات امام راحل برای دفاع از کیان اسلامی به میدان حق علیه باطل شتافتند و در جنگ نابرابر در مقابل کشورهای استعمارگر ایستادند.
وی ادامه داد:‌ در ایران کمتر جنگی را می‌توان پیدا کرد که بخشی از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار نشده باشد اما در جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک به دشمنان داده شود.
سرهنگ دلبری اظهار داشت: عزت، عظمت، استقلال و اقتدار امروز جامعه مرهون خون پاک شهیدان است و تجلیل و تکریم از آنان نقش بسزایی در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود، اظهار داشت: انتقال ارزش‌ها به ویژه ارزش‌های دفاع مقدس باید در طول سال انجام شود اما این هفته بهترین فرصت است.
 وی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح‌، رژه گردان‌های بسیج و نیروهای مسلح، غبارروبی مزار شهدا در شهرها و روستاها، نواختن زنگ ایثار توسط کمیته بسیج دانش آموزی در نخستین روز بازگشایی مدارس و برگزاری جلسات نهضت روشنگری، تجلیل و تکریم از نخبگان و چهره‌های موفق هر محله، مسابقات ورزشی در زمینه‌های مختلف، تجلیل از سربازان دفاع مقدس و شب شعر دفاع مقدس را از برنامه‌های این هفته عنوان کرد‌.
دلبری شرکت بسیجیان به شکل سازمان یافته در نماز جمعه، اعزام راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‌ها برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس‌، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط پایگاه‌‌های بسیج، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی بین بسیجیان در موضوعات دفاع مقدس و صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان، افتتاح ستاد خبری سپاه، همایش سنگرسازان بی سنگر را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.
وی به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: روز اول هفته دفاع مقدس به نام روز شهداست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: مظهر قدرت ایران شهدا هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با اشاره به  روز دوم هفته دفاع مقدس به نام روز نماز و جهاد افزود: روز سوم به نام روز بصیرت در دفاع مقدس است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: بصیرت قطب نمای حرکت صحیح است.
سرهنگ دلبری گفت: روز چهارم هفته دفاع مقدس به نام سربازی و حماسه دفاع مقدس می باشد که امام راحل (ره) در این رابطه می‌فرماید: سرباز زینت کشور است و پنجمین روز هفته به نام روز جهاد در جهاد نامگذاری شده است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: مملکت ، مملکت جهاد فی سبیل الله است و ششمین روز به نام روز ولایت فقیه و دفاع مقدس است که امام خمینی (ره) در این باره می‌فرماید: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد.
وی با بیان اینکه آخرین روز هفته دفاع مقدس به نام روز خانواده و دفاع مقدس نامگذاری شده است افزود: از محورهای این روز می‌توان به نقش زنان در دفاع مقدس و توجه به اردوهای خانوادگی دفاع مقدس و همچنین توجه به عفاف و حجاب در خانواده  اشاره کرد.
سرهنگ دلبری برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع)، برگزاری ادعیه اعزام اکیپ‌های پزشکی در مناطق و روستاهای محروم، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، اکران فیلم مربوط دفاع مقدس در سینما، ویزیت رایگان بسیجیان و غیر بسیجیان در درمانگاه امام حسین (ع) در طول هفته و تزئین میادین و خیابانهای شهر را از جمله برنامه‌های عمومی این هفته عنوان کرد.  
وی یادآور شد: 65 هزار نفر مدعوین در سطح شهرستان سبزوار از برنامه‌های هفته دفاع مقدس استفاده و بهره می‌برند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول