اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آموزه‌های معلمان با فرهنگ دفاع مقدس عجین شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مدرسه و کلاس درس فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به دانش‌آموزان است که اولیای مدرسه نباید از این ظرفیت غافل شوند.

آموزه‌های معلمان با فرهنگ دفاع مقدس عجین شود
ه گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک اردبیل، نمین و هیر اظهار داشت: معلمان در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان نقش کلیدی دارند و تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بهترین بهانه برای آموزش الگوپذیری دانش‌آموزان از ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی درا انتقال این ارزش‌ها دارند خاطرنشان کرد: انسان‌سازی در شغل معلمان محقق می‌شود و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) معلمی را شغل انبیا دانسته است.
رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: اثرگذاری حرف معلم بر دانش‌آموز بیشتر از والدین بوده و دانش‌آموزان با این تاثیرپذیری آینده علمی و زندگی خود را می‌سازند.
صابری با اشاره به نقش تاثیرگذار معلم در تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: معلمان باید در کلاس درس علاوه بر محتوای دروس و کتب به مسایل عملی واخلاقی و اعتقادی نیز پرداخته و مسائل اجتماعی و اخلاقی را نیز به دانش‌آموزان بیاموزند.
وی تاکید کرد: آموزش اخلاق و فراگیری حسن خلق نباید از سوی مربی پرورشی انجام پذیرفته و باید همه معلمان دروس مختلف از جمله ریاضی و فیزیک و ... در آموزش اخلاق و علوم اجتماعی به دانش آموزان تلاش کنند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه رفتارها و اعمال معلمان در کلاس درس زیر نظر و توجه دانش‌آموزان است، افزود: معلمان باید مواظب رفتارها و اخلاق خود در کلاس درس باشند چرا که دانش‌آموزان آنان را به عنوان الگو و سرمشق رفتاری خود برمی‌گزینند.
صابری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: شرط موفقیت در جهاد اقتصادی الگوپذیری از ارزش‌های دفاع مقدس است و معلمان باید در این خصوص در کلاس‌های درس بحث‌هایی داشته و دانش‌آموزان را به شروع جهاد اقتصادی تشویق کنند.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: میزان مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالا و قابل مقایسه نبود و حتی بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز با آن که میزان مصرف پایین آمده ولی باز هم باید این میزان مصرف مازاد بر نیاز کاهش یابد.
صابری بر آموزش شیوه‌های صحیح مصرف و حفظ منابع ملی توسط معلمان به دانش‌آموزان در سر کلاس های درس تاکید کرد و با اشاره به تلاش دشمنان در اشاعه مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی در بین دانش‌آموزان، معلمان را به هوشیاری در این خصوص فراخوانده و افزود: باید اراده‌ای جدی ایجاد و لشگری 22 هزار نفری معلمان در استان اردبیل برای بیمه کردن دانش‌آموزان در برابر این بلای عظیم تشکیل شود.
وی در این راستا بر تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی عوارض مواد مخدر در آستانه آغاز سال تحصیلی در مدارس استان تاکید کرد.
استاندار اردبیل با تاکید بر تشریح جایگاه نظام اسلامی به دانش‌آموزان افزود: با تشریح جایگاه کنونی نظام اسلامی به دانش‌آموزان، آنها زمینه قهرمان ماندن را برای خود فراهم می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول