اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

دنیا تشنه قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دنیا تشنه قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) بوده و لازم است معارف قرآنی از این دریای بیکران استخراج و در اختیار عموم قرار گیرد.

دنیا تشنه قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مسئول و معاونان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که شما فعالان با قرآن انس و ارتباط دارید و این امر بهترین سرمایه است.
وی خاطرنشان کرد: دریایی از موضوعات در ارتباط با قرآن وجود دارد که دستیابی به این گنجینه برای ما دارای اهمیت است.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت آیه 200 سوره آل عمران گفت: آیت‌الله طباطبایی درباره این آیه 50 صفحه مطلب نوشته که نشان‌دهنده اهمیت این آیه از قرآن است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه قرآن در دنیای امروز بسیار آموزنده و سازنده است چراکه دشمنان در گذشته سعی داشتند با توطئه‌افکنی‌ها قرآن و اهل بیت(ع) را کنار بزنند.
‌نوری‌همدانی عنوان کرد: از دوران صفویه تشیع در ایران رونق پیدا کرد و اکنون نیز فضایی به وجود آمده که می‌توان به معرفی قرآن در ابعاد مختلف پرداخت چراکه دنیای امروز محتاج آموزه‌های قرآنی است.
وی با اشاره به سفر خود به کشور کنیا بیان کرد: افرادی به دیدار من آمدند و گفتند ما در گذشته مسیحی بودیم و در این اواخر شیعه شدیم ولی در دوران مسیحیت با قرآن آشنا بودیم.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این افراد می‌گفتند امام خمینی(ره) قرآن را مورد عمل قرار داد و از عملکرد امام خمینی(ره) دریافتیم قرآن حق بوده و به قرآن ظلم‌های فراوانی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: امروز تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن و عربستان سعودی می‌گویند شما در کار ما دخالت می‌کنید و این ادعا را دارند که دولت ایران در کار ما دخالت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: قرآن مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد و کشور ایران در رسانه‌ها جنایت‌ها را مشاهده می‌کند.
نوری‌همدانی تصریح کرد: آیات مختلفی در قرآن در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم، صهیونیست‌ها، کفار، یهود و نصاری وجود دارد و این امر دخالت در امور کشورهای دیگر نیست و هر مسلمانی وظیفه دارد معارف قرآن را تبیین و گسترش دهد.   
وی با اشاره به نیاز جوامع کنونی به قرآن بیان کرد: دنیای امروز به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) نیاز دارد و باید ابعاد مختلف قرآن را به دیگران بیاموزیم و دنیای تشنه را سیراب کنیم.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تجهیزات در زمینه گسترش آموزه‌های قرآنی گفت: باید مجهز باشید تا فرهنگ قرآن را به آنها برسانید و اکنون کشورهایی که از چنگال استکبار رها شده‌اند ولی استکبار فرهنگ، سیاست و اقتصاد آنها را از بین برده است.
وی با اشاره به ریشه علوم انسانی در قرآن گفت: آیات فراوانی در قرآن کریم در زمینه علوم انسانی وجود دارد باید در دسترس همگان قرار گیرد تا مردم اخلاق خود را تغییر دهند.
نوری‌همدانی با بیان اینکه آیاتی در قرآن به عنوان سنت الهی بیان شده است، بیان کرد: سنت‌هایی که خداوند برای اجتماع معین کرده به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند و باید خود را با آن سنت‌ها تطبیق دهیم و اگر مردم ایمان داشته و راه تقوا را پیش گیرند درهای برکات الهی بر روی آنها باز می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول