اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان:

فعالیت‌های قرآنی در مدارس زنجان توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های مختلف قرآنی در مدارس گفت: فعالیت‌های قرآنی در مدارس توسعه می‌یابد.

فعالیت‌های قرآنی در مدارس زنجان توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهضت ریشه کنی مبارزه با بی‌سوادی قرآنی همکاری خوبی با تبلیغات اسلامی داریم.
وی ادامه داد: در حوزه دانش‌آموزان یک حرکت خوبی انجام شده و آموزش‌های قرآنی انجام می‌شود.
معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان وضعیت سواد قرآنی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث سواد قرآنی در خانواده تکمیل برگه‌های خود اظهاری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 142 مدرسه قرآنی در استان زنجان فعالیت می‌کند، یادآور شد: 42 هزار دانش‌آموز در این مدارس آموزش‌های قرآنی را گذرانده‌اند.
مرادلو خاطرنشان کرد: در سال جدید تحصیلی 284 مدرسه قرآنی در سطح استان فعالیت خواهند داشت، گفت: آموزش‌های قرآنی در سطح‌های مختلف در این مدارس انجام می‌شود.
وی از پوشش 20 درصدی دانش‌آموزان برای حفظ قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: در این طرح دو جزء قرآن کریم توسط این دانش‌آموزان حفظ می‌شود.
معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری در مدرسه سه محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود، ابراز داشت: امسال با اجرای طرحی به نام "در محضر قرآن" در مدارس سراسر کشور بیش از 3 میلیون جلد قرآن کریم توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه این قرآن‌ها برای تلاوت‌های مجلسی توزیع می‌شود، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم کمبود این قرآن‌ها را منابع داخل استان تامین کنیم.
مرادلو از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم برای معلمان خبر داد و گفت: تلاش ما این است که در طول سال تحصیلی این جلسات برای دانش‌آموزان نیز برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای برای تربیت دینی دانش‌آموزان وجود دارد، تصریح کرد: تاکید شده است مشاوران در مدارس با رویکرد دینی در مدارس مشغول باشند.
معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تفاهمنامه‌های سپاه و تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با این تفاهمنامه‌ها حلقه‌های در مدارس با حضور روحانیون داشته باشیم.
وی از اجرای طرح بینات خبر داد و افزود: در این طرح یک روحانی در مدارس حضور فیزیکی پیدا می‌کند.
معاون تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: در این طرح برای هر پنج مدرسه یک روحانی اختصاص می‌یابد.
وی همچنین از اجرای طرح مشاوران مذهبی در مدارس خبر داد و گفت: این طرح از برنامه‌های کمیته همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه است.
در ادامه معاون ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 70 درصد مهدهای کودک دارای پیش دبستانی از آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده است.
الله‌وردی افزود: برای این مهدهای کودک سه سال فرصت داده شده بود تا مجوزهای لازم را در این زمینه دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: مهدهای کودکی که پیش دبستانی دارند باید زیر نظر آموزش و پرورش اداره شوند و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را اجرا کنند.
معاون ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از تک نوبته شدن 100 درصد مدارس مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: همه مدارس ابتدایی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده تک نوبته برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان زنجان در عرصه‌های ملی و استانی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند و در مقایسه با سایر استان‌های کشور جزو رتبه‌های برتر نخست تا سوم بوده‌اند که آخرین آن کسب رتبه نخست در انسداد بی‌سوادی در کشور است
بیش از 182 هزار و 195 دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس استان زنجان مشغول تحصیل می‌شوند و این دانش‌آموزان در بیش از 2 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.
از این تعداد دانش‌آموز 43 هزار و 575 نفر در دوره راهنمایی و 56 هزار و 807 نفر در دوره متوسط تحصیل خواهند کرد.
15 هزار معلم در سال تحصیلی جدید در استان زنجان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.
لازم به ذکر است حدود 90 درصد مدارس استان زنجان به صورت تک نوبته در سال جاری برگزار می‌شود و با توجه به زیر‌ساخت‌های آماده شده، مدارس استان در سال جاری روز پنج شنبه تعطیل است.
همچنین 100 درصد مدارس مقطع ابتدایی استان تک نوبته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول