اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی خبر داد:

وجود 6 پایانه مرزی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به واسطه هم مرز بودن با چند کشور دارای شش پایانه مرزی است.

وجود 6 پایانه مرزی در آذربایجان غربی
بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روند فعالیت‌های مرزی، اظهار داشت: در سال‌های گذشته ساخت، توسعه،‌ مدیریت مرزهای دریایی و هوایی توسط سازمان‌های بنادر و دریانوردی و هواپیمایی کشور وابسته به وزارت راه به طور تخصصی انجام می‌شد که با تشکیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در راستای اصل مدیریت واحد و اصل سنخیت، مسئولیت مرزهای زمینی نیز به سازمان یاد شده به عنوان سازمان تخصصی وزارت راه و ترابری واگذار شد.
وی تصریح کرد: مرز تمرچین با توجه به موقعیت خاص استراتژیکی با امکان ایجاد مسیرهای آلترناتیو برای کشور ترکیه به منطور دسترسی به بنادر مدیترانه، ‌اروپا و آفریقا از طریق کشورهای سوریه و ‌لبنان موقعیت خاصی دارد و ظرفیت اتصال به شبکه راه‌آهن کشورهای عراق، سوریه، لبنان و ترکیه موقعیت خاصی داشته و ظرفیت اتصال راه‌آ‌هن دور دریاچه ارومیه به مرز تمرچین و حاج عمران به اربیل فراهم می‌کند.
این مسئول خبیان کرد: ساخت و ساز پایانه مرزی به عنوان نقاط عبوری ناوگان و مسافر با هدف کاهش زمان توقف، تجمیع فعالیت‌ها در یک محل خاص، هماهنگی امور، افزایش بهره‌وری، استفاده از سیستم‌های آی‌تی، آی‌تی‌اس و شبکه‌ای در حال اجرا است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به شرایط ویژه استان و وجود شش پایانه مرزی از مجموع پایانه‌های مرزی کشور، سازمان مرکزی توجه ویژه‌ای به این استان معطوف داشته است.
طالبی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای پایانه‌های مرزی استان، ادامه داد: اختصاص اعتبارهای حداکثری، تشکیل کمیته‌های پیگری و تفویض اختیارهای ویژه استان از نشانه‌های توجه ویژه و سیاست سازمان به استان است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول