اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر کشور افغانستان:

دستور ناآرامی‌های اخیر کابل از آن سوی مرزها صادر شده بود

خبرگزاری فارس: وزیر کشور افغانستان از هدایت و کنترل ناآرامی‌های اخیر کابل از خارج از مرزهای این کشور خبر داد.

دستور ناآرامی‌های اخیر کابل از آن سوی مرزها صادر شده بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل ، "بسم‏الله محمدی" در بیانیه‌ای مطبوعاتی با بیان اینکه مهاجمان حملات اخیر کابل از آن سوی مرزها هدایت می‌شدند، اظهار داشت، مادامی که تروریست‌های خارج از مرزهای افغانستان آزادانه برنامه‌های خود را به پیش ببرند و اراده‌ای در برخورد با آنان وجود نداشته باشد، حملات تروریستی در داخل کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است، تا لحظات پایانی این عملیات، مهاجمان با شبکه‏های در آن‏سوی مرز ارتباط داشتند.

وزیر کشور افغانستان همچنین اظهار داشت، شش عدد گوشی همراهی که از مهاجمن بدست آمد، نشانگر آنست که تروریست‌ها در جریان درگیرى با نیروهاى امنیتى افغان از آن‏سوى مرز دستور می‏گرفتند و در مورد حملات خود به آنان گزارش می‏دادند.

محمدی دلیل طولانی شدن این عملیات را پیش‏گیری از تلفات نیروهای امنیتی دانست و افزود، مهاجمان از نارنجک‏ و سلاح‏های دیگر استفاده می‏کردند که می‏توانست تلفات پلیس را بالا ببرد.

وزیر کشور افغانستان از مردم خواست تا برای جلوگیری از عملیات‌های تروریستی دیگر با نیروهای امنیتی بویژه با پلیس همکاری کنند.

محمدی با اذعان بر قصور نیروهای امنیتی در شناسایی عوامل این حرکت تروریستی، از تلاش پلیس کابل برای بازگرداندن آرامش تقدیر کرد.
 
طی چند روز گذشته شش عامل انتحاری با استقرار در یک ساختمان نیمه کاره در شهر کابل، موفق شدند به مدت 20 ساعت مقاومت کنند و در ساعات اولیه تسخیر این ساختمان، حملات موشکی به مراکز مهمی چون سفارت آمریکا و مقر آیساف انجام دادند.

انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول