اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 430 ناشر کشوری؛

نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال‌ و ‌بختیاری گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشوری با حضور جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال‌ و ‌بختیاری گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب ناشرین کشوری چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این دوران، تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام شهیدان، انتقال این ارزش‌ها به نسل سوم انقلاب و آشنایی آنان با ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.
حسین گنجی افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی که امروزه نصیب کشور شده مرهون رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که نباید این ارزش‌ها به دست فراموشی سپرده شود و با اجرای برنامه‌های فاخر یادشان را گرامی داریم.
وی با بیان اینکه 430 ناشر کشوری و استانی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این نمایشگاه از 28 شهریور تا سوم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپاست.
گنجی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب استان بیش از 30 هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود، افزود: این کتب در موضوعات علمی، پزشکی، دانشگاهی، علوم محض، کتب مذهبی، نرم‌افزار و سایر رشته‎های تخصصی به علاقمندان عرضه می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تخفیف در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه 40 درصد است به این صورت که متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی می‎توانند تا سقف 300 هزار ریال کارت الکترونیکی کتاب از تخفیف 20 درصدی برخوردار و با دریافت20 تا 30 درصد تخفیف از ناشر مورد نظر کتب خود را خریداری کنند.
گنجی از ایجاد غرفه نمایش فیلم دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: به دلیل همزمانی نمایشگاه کتاب با هفته دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی متعددی از جمله غرفه پخش فیلم‌های دفاع مقدس و برگزاری مسابقه در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه نقاشی، غرفه‌های معلمان مولف و پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه جنگ نرم و اجرای نمایش‌های خیابانی از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.
گنجی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا سطح دانش عمومی را مهم‌ترین هدف از برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: مقابله با شبیخون فرهنگی، آشنایی مردم با تازه‌های نشر کتاب، ارائه خدمات ویژه به صاحبان اثر ناشران کتاب در سطح کشور، آشنا کردن جوانان با مفاخر علمی و تحقق و برآورده کردن خواسته و انتظارات مردم استان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.
این مقام مسئول بر ضرورت توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچنان یکی از مسائل مهم و اصلی فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نمایشگاه کتاب ناشرین کشوری در استان در سال‌های گذشته بصورت دو سال یک‌بار برگزار می‌شد، اما به دلیل تأثیر نمایشگاه‌های کتاب در ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از امسال بصورت سالانه برگزار می‌شود.
هشتمین نمایشگاه کتاب ناشرین کشوری استان چهارمحال و بختیاری از 28 شهریور تا سوم مهرماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه‌های دائمی این استان از ساعت 9 تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 20 شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول