اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

نمایشگاه کتاب در استان البرز گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان دومین نمایشگاه کتاب با حضور ناشران سراسر کشور شامگاه امروز در کرج گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب در استان البرز گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز به دلیل نوپا بودن نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.
بهمن دری گفت: در دولت نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی به ویژه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب انجام شده است.
وی افزود: از سال 58 تا 89 مجموعا 68 هزار عنوان کتاب منتشر شد که براساس برآوردهای انجام شده 51 درصد کتاب‌های منتشر شده طی سال‌های 84 تا 89 مربوط به دولت نهم ودهم بوده است.
این مسئول تأکید کرد: براساس آمار خانه کتاب طی دو سال 88  و 89، 129 هزار کتاب منتشر شده است که این رقم نشان دهنده اهمیت کتاب در کشور است.
دری تصریح کرد: البته نباید به این آمار دلخوش باشیم و باید تلاش خود را برای انتشار کتاب بیش از گذشته کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به برپایی 26 نمایشگاه استانی در کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از این نمایشگاه‌های کتاب در استان البرز برگزار شد.
دری افزود: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های بسیار خوبی به استان البرز انجام شده است لذا امیدواریم این کمک و حمایت‌ها بتواند بسترها و زمینه‌های توسعه فرهنگی در بخش‌های مختلف به ویژه کتاب را در این استان به همراه داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب و واگذاری زمین از سوی برخی دستگاه‌ها میتوان استان البرز را نیز دارای نمایشگاه دائمی کتاب کرد که تحقق این امر گامی موثر در جهت توسعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان این استان است.
دری برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در کشور عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی برپایی نمایشگاه‌ها است و با توجه به این که ما در سطح کشور از ویترین مناسبی برای عرضه کتاب برخوردار نیستیم، لذا برپایی نمایشگاه‌های کتاب نقش مهمی در فرهنگ کتابخوانی و تازه‌های نشر دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: براساس فرمایشات ایشان مهندسی فرهنگی یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی داشت لذا باید تدابیر و تمهیدات مهمی از سوی مسئولان در این زمینه اندیشیده شود.
دری در پایان گفت: توسعه سیر مطالعاتی در کشور نیازمند فرهنگ‌سازیهای اساسی است و نوع معرفی کتاب و تعیین سیر مطالعاتی کتاب دو مولفه‌ای است که میتواند راهگشای ارتقای مطالعه کتاب در بین افراد باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول