اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

خراسان شمالی در برپایی نمایشگاه‌ کتاب پیشتاز است

خبرگزاری فارس: مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی را استانی پیشتاز در برپایی نمایشگاه‌های بزرگ‌ کتاب عنوان کرد و گفت: این استان رتبه اول را در برپایی نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در سطح کشور دارد.

خراسان شمالی در برپایی نمایشگاه‌ کتاب پیشتاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد رضوانی پیش از ظهر امروز در بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی 6 سال از فعالیت دولت نهم و دهم، به طور میانگین هر سال یک نمایشگاه در خراسان شمالی برپا شده است.
وی افزود: میزان فروش کتاب و استقبال مردم فرهنگ دوست این استان به نسبت جمعیت قابل توجه بوده است.
رضوانی تصریح کرد: برگزاری شش دوره نمایشگاه بزرگ کتاب در استان نوپای خراسان شمالی در حالی است که در برخی از استان‌ها نمایشگاه کتاب کمتر برگزار شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها اظهار داشت: بر همین اساس برای امسال 530 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی شده است.
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: این اعتبارات جدای از اعتبارات فرهنگی بوده که دولت برای این بخش اختصاص داده است.
وی تصریح کرد:میزان اعتبارات فرهنگی وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سال گذشته 250 میلیارد ریال بوده که این میزان امسال به بیش از دو برابر پارسال افزایش یافته است.
رضوانی با بیان اینکه سهم هر استان از این اعتبار کاملاً مشخص شده است، گفت: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در خراسان شمالی نیز 14 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که در بخش‌های برپایی نمایشگاه‌ها، خرید کتاب از ناشران، تهیه بن کارت‌ها و ... هزینه می‌شود.
وی همچنین نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار با همکاری استان‌ها در مدارس کشور اعلام آمادگی کرد و افزود: نیمی از اعتبارات برگزاری این نمایشگاه‌ها توسط وزارت ارشاد تأمین می‌شود.
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی این اقدام را در راستای توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس کشور عنوان کرد.
بر پایه این خبر، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
ششمین نمایشگاه بزرگ خراسان شمالی که از 26 شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی این استان گشایش یافته تا اول مهر امسال صبح و بعد از ظهر برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول