اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادگاران معصومان بر تارک قم/

معرفی امامزاده محسن(ع) در روستای قبادزن

خبرگزاری فارس: مقبره امامزاده محسن(ع) در روستای قبادزن واقع شده و در طول سال همواره پذیرای عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) است.

معرفی امامزاده محسن(ع) در روستای قبادزن
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهر قم یکی از استان‌هایی بوده که از نعمت امامزاده‌های فراوان بهره‌مند است و امامزاده محسن(ع) یکی از امامزادگان مدفون در قم محسوب می‌شود که نسب شریف این امامزاده در روستای قباد بزن با سه واسطه به امام ششم(ع) منتهی می‌شود.
وی سیدی جلیل‌القدر، عظیم‌الشان و بسیار بزرگوار است و نخستین شخص از این خاندان که به قم مهاجرت کرد، سیدحسین طواف است. حسن بن محمد بن حسن قمی در این باره می‌نویسد: سیدحسین بن علی به قم آمد و در قم سکونت کرد و فرزندانی مانند محمد، علی، عبدالله، محسن، طاهر و جعفر از وی متولد شدند.
بنابراین میلاد امامزاده محسن در قم و پدر او از مهاجرین شهر ری به شمار می‌آید و او برادری به نام سید ابوجعفر محمد جور دارد که در شهر ری قیام کرد و به دست کسان خلیفه به قتل رسید که آرامگاه او در قریه ایجدان ورامین است.
امامزاده سیدمحسن، عموی امامزاده سیدمحمد عزیزی است که در نهروان او را به قتل رساندند و تابوت وی را به قم آوردند و نزدیک مسجد رضائیه دفن کردند.
مادر وی فاطمه دختر قاسم بن احمد بن علی العریضی است که در بلوار معلم کنار قبر شاه احمد قاسم، برادر خود مدفون است.
سادات حسینی جعفری که از اواخر قرن سوم هجری به قم، قزوین و ری مهاجرت کردند منشا آثار و برکاتی برای اهالی این دیار بودند.
آنها هرگز با ظلم سازش نکردند و به مقابله با آن پرداختند و علاوه بر برادر سید‌طاهر که در ری به شهادت رسید، برادرزاده او نیز در قزوین به دست اکراد به قتل رسیده است.
سید‌محسن برادری به نام سید‌طاهر دارد که در روستای طغرود مدفون است و آرامگاه او در سالیان اخیر بازسازی شده است.
امامزاده سیدمحسن(ع) دارای چهار فرزند به اسامی ابومحمد، محمد، حسین و ابوعبدالله محسن است که هر یک دارای نسل‌های زیادی در قم هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول