اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

اختصاص 20 میلیون تومان به امامزاده عسگر بهار

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از اختصاص 20 میلیون تومان اعتبار توسط اوقاف و امور خیریه استان همدان برای ساخت امامزاده عسگر(ع) شهرستان بهار خبر داد.

اختصاص 20 میلیون تومان به امامزاده عسگر بهار
حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در رابطه با طرح مودت اوقاف و امور خیریه، اجرای این طرح را با هدف ساماندهی، جلب و جذب بیشتر کمک‌های مردمی و خیران دانست و اظهار کرد: این طرح در راستای عمران، آبادی و توسعه بقاع متبرکه انجام گرفته و دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اعتقاد قلبی مردم مؤمن و متدین همدان به بقاع و اماکن متبرکه، تصریح کرد: آحاد مردم بر اساس اعتقاد و شیفتگی، همواره مودت و مساعدت بسیاری به بقاع خاندان اهل بیت(ع) داشته و دارند که بر این اساس نیز خدمات بسیاری را به این اماکن ارائه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: در اداره تعمیر و آبادانی اماکن اوقاف و امور خیریه استان همدان امر توجه به عمران و بهسازی بقاع و اماکن متبرکه به خوبی تجلی پیدا کرده و از آنجا که نذورات مردمی در ضریح و صندوق بقاع متبرکه است، این اداره به فعالیت‌های عمرانی امامزادگان می‌پردازد.
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی دولتی کفاف انجام همه امور عمرانی بقاع و اماکن متبرکه را نمی‌دهد، اظهار کرد: طرح مودت یا گلریزان در راستای اجرای طرح‌های عمرانی با مساعدت‌های مردمی انجام می‌شود.
صالحی بیان کرد: با اجرای طرح مودت یا گلریزان در بقاع و اماکن متبرکه استان همدان می‌توان به ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی این بقاع و نیز رشد و تسریع در امر ساخت و ساز امامزادگان و اماکن مقدسه دست یافت.
وی در رابطه با وضعیت عمرانی امامزاده عسگر(ع) روستای چوتاش شهرستان بهار نیز با اشاره به کمک 30 میلیون تومانی مردم این شهرستان، و نیز اجرای اقدامات عمرانی برای این امامزاده، عنوان کرد: انجام این گونه خدمات با دست خالی یک هنر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: در راستای عمران امامزاده عسگر(ع) شهرستان بهار، این اداره کل نیز مبلغ 20 میلیون تومان اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه ما امانتدار میراث پیامبران و ائمه معصوم(ع) هستیم، ابراز کرد:  هر چه به امر بازسازی و عمران امامزادگان کمک کنیم در واقع به اهل بیت(ع) کمک کرده‌ایم چرا که چراغ خانه اهل بیت(ع) باید روشن باشد و این همت ما و شما را می‌طلبد.
صالحی در پایان با بیان اینکه فرزندان ما باید در پناه امامزادگان رشد یابند، بر امر کمک در راستای محجوریت‌زدایی از امامزادگان تأکید کرد و گفت: در سطح استان حدود 273 امامزاده داریم که با توجه به اینکه بودجه و اعتبار دولتی ندارند در راستای عمران به مردم متکی هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول