اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن:

مبلغان بروجنی آموزش تبلیغ می‌بینند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: همزمان با آبان ماه جاری کلاس تربیت مبلغ در بروجن برگزار می‌‎شود.

مبلغان بروجنی آموزش تبلیغ می‌بینند
حجت‌الاسلام مجید الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این دوره‌ آموزشی با هدف آموزش مبلغان و ارتقای سطح علمی آنان برگزار می‎شود.
وی با بیان اینکه 40 نفر از مبلغان بروجن در این دوره شرکت می‌کنند، گفت: ائمه جمعه و جماعت، طلاب مدارس، روحانیان مستقر، اساتید حوزه، دانشجویان و معلمان می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
الهیان با اشاره به دوره‌های آموزشی این طرح گفت: برگزاری دوره عمومی تربیت مبلغ، وهابیت، مسیحیت، فرقه‌های نوظهور، بهائیت، تربیت مربی کودک و نوجوان، ادبی و هنری، تربیت مربی قرآن و دوره فقه کاربردی از جمله محورهای آموزشی این دوره است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه این دوره آبان‌ ماه در بروجن برگزار می‎شود، افزود: دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیر حضوری در قالب رسانه‌ای، مجازی و مکتوب قابل اجراست.
وی در ادامه از فعالیت 33 روحانی در بروجن خبر داد و گفت: این روحانیان در قالب طرح هجرت، مستقر و بومی در شهرها و روستاها مشغول به فعالیت هستند.
الهیان افزود: از این تعداد 20 نفر در مناطق شهری و 13 نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.
وی تعداد روحانیان بومی بروجن را 20 نفر برشمرد و گفت: 11 روحانی نیز در قالب طرح هجرت در بروجن فعالیت می‌کنند.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به فعالیت دو نفر از روحانیان مستقر در روستای دهنو و کنرک این شهرستان گفت: برپایی اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های آموزش معارف دین و قرآن، برگزاری گفتمان‌های دینی، نظارت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از جمله فعالیت‌های روحانیان مستقر محسوب می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استقرار شش روحانی در بروجن نیاز است.
الهیان همچنین از ثبت فعالیت‌های روحانی‌های مستقر در بروجن خبر داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی روحانیان مستقر بروجن در قالب یک پوشه با عنوان پرونده تبلیغی روحانیان مستقر بروجن ثبت می‎شود.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن افزود: این فعالیت‌ها با هدف بایگانی و ارزشیابی فعالیت‌های روحانی مستقر بروجن گردآوری می‎شود.
الهیان تأکید کرد: فعالیت‌های روحانی مستقر بروجن به‌صورت ماهیانه در قالب فرم گزارش فعالیت‌های روحانیان مستقر ضبظ می‎شود.
وی در ادامه از برگزاری 50 مراسم عزاداری به‌مناسب سالروز شهادت امام صادق (ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: سخنرانی پیرامون ابعاد مختلف شخصیت امام صادق(ع) و تبیین شرایط زمان ایشان از جمله برنامه‌های این مراسم است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول