اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران:

مجتمع پالایشگاهی پازنان 2 در مدار تولید قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: به همت متخصصان شرکت نفت، مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع 900 پازنان2 در مدار تولید قرار گرفت.

مجتمع پالایشگاهی پازنان 2 در مدار تولید قرار گرفت
غلامرضا پاکدل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: پروژه تعویض سیستم کنترل هوشمند plc برج‌های خشک‌کننده گاز ورودی واحد 300 و 400 مجتمع گاز و گاز مایع 900 پازنان دو آغاز و پس از انجام مراحل پیش راه‌اندازی در مدار قرار داده شد.
وی خاطرنشان کرد: تعویض سیستم کنترل برج‌های خشک کننده علاوه بر احیای صحیح غربال‌های مولکولی، از کاهش نقطه شبنم گاز و یخ‌زدگی در مراحل بعدی فرایند مجتمع نیز جلوگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به توان بالای متخصصان ایرانی تصریح کرد: این تعمیرات توسط متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و شرکت توربین صنعتی جنوب و با هماهنگی مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.
پاکدل بیان داشت: با توجه به فرسودگی کمپرسورهای هوای مجتمع گاز و گاز مایع 900 و عدم کارآیی آن‌ها و احتمال توقف تولید، تعداد دو دستگاه کمپرسور هوا از کارخانه گاز و گاز مایع هزار و یک دستگاه نیز از سوی اداره تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تهیه، نصب و راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی توربین نیروی توربوکمپرسور 3/302 مجتمع گاز و گاز مایع 900 انجام و پس از تعویض کنترل و نصب  plc مربوطه با حضور نمایندگان ادارات مرتبط راه‌اندازی شد، افزود: سیستم اطفای حریق این توربین در مدار تولید قرار داده شد و از سوزاندن مقدار زیادی گاز ناشی از عدم کارآیی مناسب سیستم کنترل قدیمی توربو‌کمپرسور جلوگیری به‌عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: پروژه عملیات رنگ‌آمیزی تمام دستگاه‌های مجتمع گاز و گاز مایع 900 در واحد سرویس‌های جانبی آغاز و ادامه دارد.
پاکدل انجام این پروژه رنگ‌آمیزی را برای جلوگیری از خوردگی و فرسوده‌ شدن ظاهری دستگاه کارخانه عنوان کرد و گفت: با توجه به قدمت 30 ساله ساخت کارخانه انجام این پروژه ضروری است.
وی از انجام مطالعات پروژه نصب سیستم اسمز معکوس مجتمع گاز و گاز مایع 1200 با ظرفیت 20 متر مکعب در ساعت برای تهیه آب بدون املاح این کارخانه خبر داد و افزود: این پروژه با همکاری ادارات مرتبط در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام شده که پس از نصب، عملیات پیش راه‌اندازی آن در حال انجام است.
این مسئول با اشاره به ارتقای سیستم کنترل plc واحد مرکاپتان‌زدای مجتمع‌های گاز مایع 1200 و 1300 ابراز داشت: ارتباط این سیستم با سیستم dcs مجتمع برقرار گردیده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ساخت و نصب تعداد 42 تابلو با شعار ایمنی و زیست‌ محیطی، تهیه 40 عدد بشکه به صورت گلدان و کاشت درخت در آن‌ها و نوشتن شعارهای زیست محیطی روی بشکه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در مجتمع گاز و گاز مایع 1200 عنوان کرد.
پاکدل از پایان‌یافتن تعمیرات اساسی چهار سالانه مجتمع گاز و گاز مایع 1200 با توجه به اشکالات متعدد عملیاتی و فرایندی این مجتمع و اتمام زمان تأییدیه‌های بازرسی فنی ادوات مجتمع خبر داد و متذکر شد: این تعمیرات سبب فراورش گاز به مقدار بیش از ظرفیت 10 درصدی اسمی مجتمع و افزایش تولید گاز مایع شده است.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور بهبود عملکرد این سیستم و کاهش مصرف انرژی، شش دستگاه سیستم کنترل دور بر روی پنکه‌های خنک‌کننده آمین و پروپان به‌صورت آزمایشی نصب شده است.
پاکدل اذعان داشت: آزمایش میدانی با ایجاد تغییرات فشار و دما روی برج متان‌زدای مجتمع‌های گاز و گاز مایع 1200 و 1300 برای افزایش گاز مایع تولید در فصول سرد سال انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در پایان گفت: مطالعات پروژه نصب سیستم اسمز معکوس مجتمع گاز و گاز مایع 1300 با ظرفیت 20 متر مکعب در ساعت برای تهیه آب بودن املاح مصرفی کارخانه با همکاری ادارات مربوطه و پس از انجام مراحل تشریفات مناقصه‌ای در حال پیگیری و انجام است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول