اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد:

درآمدزایی 560 میلیارد ریالی "ال پی جی" پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از درآمدزایی 560 میلیارد ریالی واحد ال پی جی در پالایشگاه جم خبر داد.

درآمدزایی 560 میلیارد ریالی "ال پی جی" پالایشگاه جم
رحیم اسلامی امروز در بازدید از پروژه ال پی جی پالایشگاه فجر جم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و رشد و شکوفایی اقتصادی از مهم‌ترین و اساسیترین برنامه‌های پالایشگاه جم در سال جهاد اقتصادی است و برای دستیابی به اهداف خود شاهد اجرای طرح‌های مهمی هستیم.
وی از راه اندازی طرح موقت دریافت و تصفیه 15 میلیون متر مکعب گاز پارس جنوبی در پالایشگاه فجر جم خبر داد و افزود: این طرح از سال گذشته انجام گرفت و هم‌اکنون با موفقیت در حال اجراست.
مدیرعامل پالایشگاه جم از نصب و راه‌اندازی کمپرسور پنجم هوای فشرده در این پالایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمپرسور به ظرفیت 5000 متر مکعب در ساعت نصب شده و اهمیت شایانی دارد.
اسلامی تصریح کرد: طراحی، خرید و اجرای طرح 12 اینچ گاز خروجی به منظور تامین گاز مورد نیاز در شرایط اضطراری پالایشگاه و طراحی ایستگاه تقلیل فشار گاز سوخت نیروگاه جدید و همچنین اصلاح و نوسازی سیستم دتکتورهای شعله زباله‌سوزها و کوره واحد تثبیت مایعات گازی نیز از طرح‌های ارزشمندی است که اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: طراحی و نصب سیستم‌های شعله‌بین (flame detector) مشعل‌های دو گانه بویل‌های فاز 2 بمنظور پایداری و جلوگیری از توقف‌های کاذب و همچنین افزایش ایمنی و کاهش زمان استارت نیز در سال جاری انجام گرفته است.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اظهار داشت: خرید و نصب 2 دستگاه فلش‌درام‌آمین در واحدهای 4600 و 4700 در راستای جایگزینی با فلش‌درام‌های قدیم که بدلیل عدم انتخاب جنس مناسب دچار خوردگی از نوع تاول هیدروژنی شده بود و همچنین طراحی، خرید، نصب، راه‌اندازی و نگهداری سیستم اعلام نشتی گاز در فاز یک پالایشگاه نیز از دیگر اقدامات مهم در پالایشگاه است.
اسلامی یادآور شد: طراحی و ساخت نمازخانه و سالن اجتماعات و همچنین مجزا سازی سایت عملیاتی، احداث ساختمان الکترونیکی و خرید و نصب سیستم الکترونیکی نیز از دیگر برنامه‌های مهمی است که اجرایی شده است.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از راه‌اندازی واحد تولید گاز مایع به ظرفیت 200 تن در روز خبر داد و اذعان داشت: بر اساس طراحی پالایشگاه، سوخت مصرفی دستگاه‌ها از قبیل بویلرها، توربین‌های برق، کمپرسورها و کوره‌ها از گازهای استحصالی از مایعات گازی تامین میشود که در حال حاضر در مشعل‌های پالایشگاه سوزانده و موجب آلودگی محیط زیست میشود و اجرای واحد تولید گاز مایع در راستای بهینه‌سازی سوخت و کاهش آلودگی زیست‌محیطی اجرایی شده است.
اسلامی از درآمدزایی 560 میلیارد ریالی واحد ال پی جی در پالایشگاه جم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی واحد تولید گاز مایع روزانه 200 تن گاز مایع ( 120 تن در روز بوتان و 80 تن در روز پروپان ) و 80 تن در روز مایعات گازی تولید خواهد شد که حاصل آن درآمدزایی بالغ بر 560 میلیارد ریال در سال برای کشور است.
وی با بیان اینکه هزینه سرمایه‌گذاری پروژه شامل طراحی، نصب و راه‌اندازی حدود 300 میلیارد ریال است افزود: این طرح در مدت زمان حداکثر یک سال واحد سرمایه خود را مستهلک می‌کند.
مدیرعامل پالایشگاه جم از پیشرفت 85 درصدی واحد ال پی جی پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش مطالعات مقدماتی و طراحی مهندسی پروژه انجام شده و بخش PC (خرید و اجرا) در حال انجام است و در حال حاضر پیشرفت کلی پرو‍ژه بیش از 85 درصد است.
اسلامی یادآور شد: پیش‌بینی میشود در نیمه دوم سال 90 واحد تولید گاز مایع مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول