اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد:

افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم خبر داد.

افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، رحیم اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم با تولید بیش از 27 درصد گاز کشور از مهم‌ترین و ارزشمندترین پالایشگاه‌های کشور است و بعد از مجتمع گاز پارس جنوبی دومین تولیدکننده گاز کشور به شمار میآید.
وی با بیان اینکه ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه 85 میلیون متر مکعب گاز روزانه بوده افزود: با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال1380 شاهد افزایش تولید در این پالایشگاه به روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز روزانه بودیم که تا سال گذشته این روند تداوم داشته است.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از افزایش ظرفیت تولید این پالایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزیهای دقیق انجام گرفته و تدابیر اندیشیده شده در تعمیرات اساسی سال 89 و انجام اصلاحات لازم و رعایت جوانب فنی اعم از فرآیندی، ایمنی، زیست‌محیطی، استانداردها و پایش و اندازه‌گیری پارامترهای کیفی این امکان ایجاد شد که ظرفیت پالایشگاه به 125میلیون مترمکعب در زمستان سال1389برسد.
اسلامی از افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم خبر داد و تصریح کرد: این افزایش تولید یک رکورد در عمر22ساله پالایشگاه بوده و با رساندن ظرفیت تولید پالایشگاه به روزانه 125 میلیون مترمکعب شاهد افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه هستیم.
وی با اشاره به محصولات این پالایشگاه اضافه کرد: محصول نهائی پالایشگاه، گازطبیعی تصفیه شده مطابق استانداردهای بین‌المللی بوده که تحویل شرکت انتقال گاز شده و به خط دوم سراسری ارسال می ‌شود، محصولات جانبی پالایشگاه نیز شامل مایعات گازی و پروپان و ال پی جی است.
اسلامی خاطرنشان کرد: متوسط تولید مایعات گازی معادل 40000 بشکه در روز است که از طریق امور بازاریابی و صادرات شرکت ملی گاز فروخته میشود.
وی تصریح کرد: متوسط تولید پروپان نیز 50 تن در روز بوده و به شرکت‌های داخلی صادرات گاز مایع و صنایع پتروشیمی فروخته می شود و ارزش آن براساس قیمت فوب خلیج فارس به روز تعیین میشود.
مدیرعامل پالایشگاه جم اذعان داشت: اوج تصفیه گاز مربوط به زمستان سال 89 و به میزان125میلیون مترمکعب در روز بوده است.
اسلامی گفت: خوراک پالایشگاه از دو منبع گازی نار و کنگان و توسط سه خط30،24و48 اینچ تامین میشود و علاوه براین و از یکسال پیش تاکنون روزانه بین10تا15 میلیون مترمکعب گاز توسط یک خط لوله 42 اینچ از حوزه گازی پارس جنوبی(فازهای 7،6و8)نیز دریافت میشود.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد و پیشرفت قابل‌قبولی در پالایشگاه جم هستیم و این روند باید تداوم یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول