اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

افزایش 8 درصدی ظرفیت پالایشگاه‌های پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش 8 درصدی ظرفیت پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد.

افزایش 8 درصدی ظرفیت پالایشگاه‌های پارس جنوبی
علیاکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین و مهم‌ترین پالایشگاه کشور است و تولیدات این مجتمع نقش مهمی در تامین گاز کشور و همچنین در صادرات محصولات نفت و گاز دارند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی به اقدامات انجام شده برای تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: بعد از بازدید مقام معظم رهبری در هشتم فروردین سال جاری و فرمایشات ایشان در جمع مدیران و کارکنان منطقه و بویژه تاکید معظم‌له بر اینکه توسعه بدون تداوم تولید معنی ندارد عزم جدی و انگیزه بسیار بالایی در کل کارکنان صنعت و بویژه این شرکت ایجاد شده و فعالیت‌های عملیاتی با جدیت و دقت خوبی انجام میگیرد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش 8 درصدی ظرفیت پالایشگاه‌های مجتمع گازی خبر داد و خاطرنشان کرد: تداوم تولید و جلوگیری از توقف تولید و همچنین افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها که در حال حاضر بین 8 تا 11درصد بالاتر از ظرفیت طراحی کاری میکنند از جمله اقدامات عملی در سال جهاد اقتصادی است.
شعبان‌پور تصریح کرد: همچنین کاهش میزان فلرینگ در حد مجاز طراحی، اصلاح الگوی مصرف، مصرف بهینه سوخت و ممیزی انرژی و کاهش زمان تعمیرات اساسی که همه در راستای افزایش تولید و درامد بیشتر برای کشور است نیز در راستای تحقق اهداف جهاد اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولیدات مجتمع گازی گفت: میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از مخزن پارس جنوبی توسط 10 فاز در حال بهره‌برداری، روزانه 284 میلیون متر مکعب و تولید گاز شیرین نیز روزانه 175 میلیون متر مکعب است.
شعبان‌پور افزود: تولید روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز ترش خشک برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری و400 هزار بشکه میعانات گازی، پنج هزار و 200 تن اتان، ده هزار و 500 تن ال پی جی(LPG )و هزار و 400 تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات عمده و مهم در مجتمع گاز پارس جنوبی است.
وی اضافه کرد: : روزانه 100 هزار بشکه میعانات گازی نیز تحویل پتروشیمی نوری میشود که به منظور تولید فراورده‌های پتروشیمی و همچنین بنزین در مواقع لزوم صرف میشود و بقیه آن توسط امور بین‌الملل نفت صادر میشود.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات به مردم بومی استان بوشهر و منطقه عسلویه خاطرنشان کرد: در گذشته حمایت‌های شرکت‌ها به منطقه بطور پراکنده انجام میشد که بعد از تصمیم سیاست یکپارچه‌سازی کمکهای مردمی این مهم توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس انجام میگیرد و به تتناسب بین شرکت‌ها تقسیم میشود که مجتمع گازی همواره در این مسایل حضور خوبی داشته است.
شعبان‌پور ابراز داشت: باید دست به دست هم بدهیم و هیچ فرصت و امکانی را نباید هدر دهیم و برای موفقیت در پارس جنوبی باید بیش از ظرفیت تلاش کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول