اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

احداث پالایشگاه GTL در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان گفت: برای نخستین بار در کشور پالایشگاه GTL با زمینه تولید مستقیم بنزین از گاز با اعتبار یک‌‌هزار و 300 میلیارد ریال در استان کرمان احداث می‌شود.

احداث پالایشگاه GTL در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا توحیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت توسعه و آبادانی کرمان در سال 85 به عنوان یک مجموعه هولدینگ با هدف واسطه‌گری بین حوزه دولتی و خصوصی و با وظیفه توسعه این استان آغاز به کار کرد.
وی از موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، مس ایران، آتیه‌اندیشان و سپه به عنوان سهامداران شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان نام برد و تصریح کرد: شرکت‌های اعتضاد غدیر، فرهنگیان، سیمان کرمان، شرکت فنی مهندسی کانی مس و صندوق قرض‌الحسنه مشیز کرمان از دیگر سهامدارن این شرکت هستند.
توحیدی به 420 میلیارد ریال سرمایه شرکت مذکور اشاره و بیان کرد: این شرکت دارای هشت شرکت تابعه از جمله شرکت جهان فولاد سیرجان، شرکت ملی پسته ایرانیان، شرکت سیکل ترکیبی ایرانیان، شرکت ساختمانی راهسازی کرمانیان است.
وی شرکت‌های کشت و صنعت کرمانیان، شرکت نشان گستر، نمایشگاه بین‌الملی جنوب‌شرق نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان، خودروسازان هام ایرانیان را از دیگر شرکت‌های تابعه شرکت عمران و آبادانی استان کرمان برشمرد.
توحیدی خاطرنشان کرد: ‌فولاد سیرجان با یک میلیون تن تولید با روش احیا احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان متولی اجرای پروژه‌هایی مانند ورزشگاه مس و سازه فولاد سیرجان است، اذعان کرد: شرکت نشان گستر کنترل کیفیت محصول پسته را بر عهده دارد.
توحیدی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت کرمانیان دارای 3 هزار هکتار زمین و حلقه‌های چاه در جنوب استان کرمان است، بیان داشت: صنعتی شدن و ایجاد واحدهای فرآوری از جمله اهداف این شرکت است.
وی با بیان اینکه پروژه ‌پالایشگاه GTL کرمان سه سال متوقف شده است، عنوان کرد: بیشتر مشکلات این توقف به علت اعمال تحریم‌ها بوده است.
توحیدی به برطرف شدن مشکل فنی این مجموعه اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور عملیات اجرایی پالایشگاه GTL کرمان با یک ‌هزار و 300 ملیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.     
وی تصریح کرد: در این مجموعه فرآیند گاز به صورت مستقیم به بنزین، گازوئیل، واکس و دیگر فرآورده‌ها تبدیل می‌شود.
توحیدی از نزدیک بودن مکان این پالایشگاه به انبار شرکت نفت کرمان، فاصله کوتاه به مسیر ترانزیت و جاده و فاصله اندک به راه‌آهن به عنوان مزیت‌های طرح پالایشگاه GTL کرمان نام برد و بیان کرد: خط گاز لوله مورد تخصیص آن به بهره‌برداری رسیده است و در فاصله کمتر از یک کیلومتری قرار دارد.
وی از اجرای سه یا چهار طرح با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت عمران و آبادانی استان کرمان با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی خبر داد.
توحیدی گفت: شرکت عمران و آبادانی استان کرمان احداث ترمینال بین‌المللی جمع‌آوری و مدیریت میوه در جنوب استان کرمان را در دستور کار دارد که با توجه به حساسیت جغرافیایی این منطقه شرکت برای اجرای طرح مذکور نیازمند حمایت‌های سیاسی است.
وی به طراحی ساختمان 13 طبقه برای دفتر مرکزی شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت به سوی صنعت و اشتغال در اولویت برنامه‌های شرکت قرار دارد، این طرح متوقف شده و با طراحی کاربری و تغییر نوع استفاده به جریان می‌افتد.
توحیدی از راکد بودن طرح‌های شرکت بین‌المللی نمایشگاهی جنوب‌شرق خبر داد و بیان کرد: ‌در دوران استانداری رئوفی‌نژاد در کرمان این طرح با جدیت دنبال می‌شد اما با تغییر مدیریت ارشد استان کرمان عده‌ای دلسرد و افرادی نیز داعیه‌دار شدند که این امر موجب توقف طرح مذکور شد.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان کرمان که دارای 10 درصد از سهام شرکت نمایشگاهی جنوب‌شرق است برای به پایان رساندن این طرح اعلام آمادگی کرده بود، عنوان کرد: اما اتاق نیز از اجرای این طرح انصراف داده است.
توحیدی با بیان اینکه شرکت ملی پسته ایرانیان 25 میلیارد تومان به بانک بدهکاری دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری برای پسته سال ویژه‌ای است، این شرکت می‌تواند در بحث پسته ورود کند و در این زمینه با سیستم بانکی وارد مذاکره شده‌ایم.
وی از پیشنهاد ایجاد بورس پسته به تعدادی از مجموعه‌ها خبر داد.
مدیرعامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان با بیان اینکه بیش از سه ماه مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: در این مدت حدود 20 نامه به استاندار کرمان ارائه کرده‌ام اما تاکنون موفق به ملاقات با وی حتی برای 15 دقیقه نشده‌ام.
توحیدی افزود: هرچند که این شرکت سرمایه‌گذاری اولیه مناسبی را جذب کرده است اما اصلا در سطح کلان استان کرمان دیده نمی‌شود.
وی سود شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان در سال گذشته را 4 میلیارد تومان ذکر کرد.
توحیدی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهاد اقتصادی اذعان کرد: کشور نیاز اورژانسی به تولید و اشتغال دارد.
وی بیان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری در استان کرمان باید پررنگ‌تر دیده شود و توجه ویژه‌ای به صنعت و کشاورزی و همچنین بحث خشکسالی و کمبود آب در این خطه صورت گیرد.  
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول