اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد:

طرح مطالعه جامع چگونگی خشکی درختان در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از طرح مطالعه جامع چگونگی خشک شدن درختان و راه کارها در اصفهان با همکاری دانشگاه‌های اصفهان و دانشگاه صنعتی خبر داد.

طرح مطالعه جامع چگونگی خشکی درختان در اصفهان
منصور شیشه فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته شاهد خشک شدن درختان در برخی نقاط اصفهان بوده‌ایم، اظهار داشت: بیشترین دلیل خشک شدن درختان در سال جاری گرمای تابستان و نیز آفات گیاهی در جاهای مختلف استان بوده است.
وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، کم آبی،آلودگی هوا، گرمای هوا، گرد و غبار نیز در خشک شدن درختان موثر گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برخی درختان دچار نوعی آفت گیاهی شده بودند، تصریح کرد: بیماری آتشک درخت از جمله آفت‌هایی است که سبب خشک شدن بسیاری از درختان شده است.
وی در مورد آخرین وضعیت خشک شدن 12هزار اصله نهال درخت در جوار پالایشگاه اصفهان گفت: پس از بررسی‌های مختلف در جلسات کمیته حقیقت یاب تصمیم به حذف درختان خشک شده در این منطقه گرفته شد.
شیشه فروش تصریح کرد: این امر با همکاری شهرداری اصفهان و پالایشگاه اصفهان به صورت مشترک صورت می‌گیرد.
وی با تاکید به اینکه پالایشگاه موظف است آبیاری درختان را انجام دهد، تصریح کرد: درختان خشک شده توسط شهرداری حذف و درختان جدید کاشته می‌شود.
مدیرکل مدیرت بحران ادامه داد: قرار بر این شده است که تا زمان روز درختکاری این درختان برداشته و در بهمن‌ماه سال جاری این احیاء درختان صورت گیرد.
وی در ادامه از طرح مطالعات جامع در مورد خشکی درختان در استان اصفهان خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی، دانشگاه خوراسگان و دانشگاه صنعتی طرح مطالعات جامع در مورد خشکی درختان و راهکارهای مقابله و علل آن انجام شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول