اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ابهر تاکید کرد:

لزوم تعامل مردم و مسئولان در حراست از منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ابهر گفت: همگان باید در مسیر حفاظت و حراست از منابع طبیعی گام برداشته و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

لزوم تعامل مردم و مسئولان در حراست از منابع طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام مرادی شامگاه یکشنبه در همایش یک روزه همیاران طبیعت با بیان اینکه دین اسلام جوابگوی تمام مشکلات جوامع بشری است، اظهار داشت: هیچ مشکلی نیست که اسلام آن را حل نکند از این رو ما در هر مطلب و موضوعی باید به قرآن و احادیث مراجعه و نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنیم.
وی افزود: آیات فراوانی در قرآن کریم در زمینه موضوع حفاظت از منابع طبیعی و عدم تخریب آن وجود دارد، چرا که آب و خاک و منابع طبیعی مایه حیات بشر است و عدم حفاظت از این منابع سبب به خطر افتادن زندگی جامعه بشری است.
نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ابهر با بیان اینکه روزانه 800 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، ابراز داشت: شاید آلودگی غذا و آب کسی را نکشد، چرا که غذا و آب از چند فیلتر در بدن انسان می‌گذرند، ولی اگر هوا آلوده باشد مرگ شخص را در پی دارد.
وی تصریح کرد: عدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی موجب آلوده شدن هوا و زمینه‌ساز مشکلات فراوان دیگری است که همگان باید دست در دست هم داده و در مسیر حفاظت و حراست از منابع طبیعی گام برداریم.
مرادی منابع طبیعی را محدود دانست و بیان داشت: منابع طبیعی روزی تمام می‌شوند و اگر ما در مصرف خود دقت نداشته و مصرف بی‌رویه در زندگی ما جریان داشته باشد، منابع طبیعی از بین رفته و باید جوابگوی نسل آینده باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم مصرف صحیح از منابع طبیعی و عدم اسراف در این راستا عنوان داشت: منابع طبیعی نعمتی است که در اختیار ما قرار داده شده و وظیفه ما این است که در حفاظت از آن تلاش کرده و به هیچ عنوان در مسیر تخریب آن حرکت نکنیم.
نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ابهر اضافه کرد: 75 درصد از سطح کره زمین را آب فرا گرفته و فقط درصد کمی از این آب را آب شیرین تشکیل می‌دهد که باید برای برخورداری همیشگی از این نعمت، مصرف بی‌رویه را کنار گذاشته و از منابع طبیعی حفاظت و حراست کنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول