اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری خبر داد:

برگزاری یادواره 2700 شهید شهرستان ری

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری با اشاره به نقش آفرینی و رشادت‌های شهدا در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از برگزاری یادواره 2700 شهید شهرستان ری خبر داد.

برگزاری یادواره 2700 شهید شهرستان ری
علی سالم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که در مقطع زمانی خاصی به عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهمیت حفظ آنها مسئله‌ای اجتماعی است، ‌مسئله‌ای که لازم است تا با برخورد مناسب از سوی برنامه‌ریزان فرهنگی و شرکت فعالانه در جریان «اشاعه فرهنگی» همراه شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری به راهکارهایی برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جلوگیری از کمرنگ شدن شدن این ارزش‌ها و تبدیل وضعیت از سطح ملی به گروهی، اعطای نقش‌ها و مسئولیت‌های فرهنگی به ایثارگران، زمینه‌سازی برای اهمیت یافتن این ارزش‌ها از طریق تبیین مبانی عقلانی و اعتقادی آنها، هدایت و تقویت فرایند کنترل اجتماعی با هدف دفاع از ارزش‌ها، باور پذیر کردن ارزش‌ها برای مخاطبان و باز آفرینی فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس با معرفی نمادها و قهرمانان این عرصه از جمله راهکارهای موثری برای حفظ و ارتقای ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی  افزود: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند می‌توانند در فضای جدید با قالبی مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شوند.
سالم بیان کرد: این ارزش‌ها به دلیل بهره‌مندی از عناصر قدرتمند، برای ماندگاری و درونی شدن ناگزیر از ورود به فرایند اشاعه فرهنگی هستند یعنی باید عناصری را وام دهند و عناصری را وام گیرند وگرنه نه تنها پذیرفته نمی‌شوند بلکه برای آنها بهایی تعیین نمی‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری گفت: حاملان ارزش‌های فرهنگی باید به این نکته توجه کنند که باید فعالانه در فرآیند اشاعه فرهنگی وارد شده و بدانند که فرایند اشاعه، فرایندی دوسویه است و پیچیدگی تغییرات فرهنگی نیز در همین نکته است که تعادل موجود همواره از طریق عوامل خارجی به بحران و بی‌سامانی می‌رسد و این فرایند در نهایت به سازگاری و شکل‌گیری تعادل جدید منتهی می‌شود. بنابراین ورود عناصر فرهنگی غیرخودی که تعادل موجود را به هم می‌زند و بعضا ممکن است ناخوشایند باشد در نهایت پس از تعامل با ارزش‌های متعالی عرضه شده به تعادل مجدد و جدید می‌رسد.
وی در ادامه بر حفظ ارزش‌ها دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا تاکید کرد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج ری نیز همزمان با هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های موجود برنامه‌هایی را در این ارتباط تدوین کرده است.
سالم در تشریح این برنامه‌ها به برپایی نمایشگاه، مراسم یادبود سرداران و 2700 شهید شهرستان ری با موضوع جنگ دیروز، امروز و فردا اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از روز 31 شهریور ماه سال جاری همزمان با سالروز هفته دفاع مقدس آغاز و روز جمعه هفتم مهر ماه سال جاری به پایان می‌رسد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری عنوان کرد: این نمایشگاه به یاد شهدا و برای نخستین بار در سطح شهرستان ری برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری نمایشگاه اصلی دفاع مقدس، ده‌ها نشست با همین موضوع در سطوح مختلف بسیج مقاومت ناحیه ری برگزار می‌شود. 
وی تصریح کرد: برای برگزاری این مراسم سه کمیته اصلی و شش کمیته فرعی تشکیل شده است و شهرداری منطقه 20 از لحاظ وسعت، بهترین مکان (روبروی فرمانداری شهرری) را در اختیار ما قرارداد که از همکاری آنها تشکر می‌کنیم.
سالم در تشریح موضوع این نمایشگاه با عنوان دیروز، امروز، فردا بیان کرد: بخش جنگ دیروز (دفاع مقدس) شامل نمایشگاهی با طراحی و نمایش ادوات و قرارگاه‌های تاکتیکی و مانور می‌شود و جنگ دیروز، شامل نمایش انواع تسلیحات نظامی سنگین و نیمه سنگین است که در دو بخش زمینی و هوایی آنها را به نمایش عموم می‌گذاریم و این ادوات شامل موشک های بالستیک، سنگر فرماندهی، تانک و سایر تجهیزات نظامی است و برای آشنایی بازدید کنندگان از تکنولوژی نور و صوت استفاده می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری به توضیح در ارتباط با بخش امروز نمایشگاه دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه جنگ امروز (جریان فتنه و انحرافی) نیز در قالب آشنایی بازدید کنندگان با این جریانات و به صورت نمایشگاه نوشتاری، تصاویر و اسناد است و موضوع جنگ فردا نیز شامل بحث مهدویت است که این بخش هم در قالب سخنرانی و بحث‌های شناختی است.
وی در ادامه به برنامه‌های زمان‌بندی شده اجرای برنامه‌های ویژه هر شب در حاشیه این نمایشگاه بیان کرد: روز پنج شنبه 31 شهریور که روز اول هفته دفاع مقدس است، مراسم افتتاحیه و بزرگداشت سرلشگر پاسدار شهید حمید قلنبر و 2 هزار و 700 شهید شهرستان ری برگزار می‌شود و تجلیل از مادران و همسران شهدا، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و تجلیل از دختران نمونه، برگزاری مراسم شب شعر، دیدار از خانواده های شهدا، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس و برگزاری شهادت امام جعفر صادق(ع) را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان ری برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، عرضه محصولات فرهنگی دفاع مقدس، عکاسی دفاع مقدس، برپایی بیمارستان صحرایی، ویزیت رایگان و تست قند خون از جمله برنامه‌های این ناحیه در هفته دفاع مقدس هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ری در پایان حسن ختام برنامه‌های دفاع مقدس را برگزاری پیاده روی خانوادگی عنوان کرد و گفت: این مسابقه از میدان نماز شهرری آغاز و تا محل نمایشگاه دفاع مقدس برگزار می‌شود که جوایز ارزنده ای نیزبرای این مسابقه در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول