اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

مرکز صدا و سیما میزگرد تخصصی سرشماری برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور بررسی اهداف آمارگیری و سرشماری میزگرد تخصصی سرشماری در مرکز صدا و سیمای این استان تهیه و پخش می‌شود.

مرکز صدا و سیما میزگرد تخصصی سرشماری برگزار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،‌ حجت‌‎الله رحیم‌زاده بعدازظهر امروز در نخستین نشست ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن این استان اظهار داشت: باتوجه به جایگاه صدا و سیما در تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام می‌تواند نقش موثری در راستای ترغیب مردم به همکاری و تعامل با عوامل اجرایی ستاد سرشماری داشته باشد.
وی افزود: تهیه و پخش گزارش‌های خبری، تدوین برنامه‌های رادیویی، ساخت تیزرهای تلویزیونی و میزگردهای پرسش و پاسخ با مسئولان از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز به‌منظور آگاه‌سازی مردمی و همچنین ایجاد آمادگی در جامعه برای برگزاری سرشماری سال 90 است.
رحیم‌زاده افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی به‌منظور بررسی اهداف آمارگیری، سرشماری از دیگر برنامه‌های صدا و سیما برای آگاه‌سازی مردم است.
مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نقش آمار و اطلاعات دقیق در راستای برنامه‌ریزی‌‎های کلان به‌منظور حرکت در مسیر رشد و توسعه این آمادگی را داریم که نهایت همکاری را با ستاد سرشماری استان چهارمحال و بختیاری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: آموزش نقش موثری در اجرای سرشماری دارد که مسئولان دستگاه‌ها باید به این مقوله توجه کنند تا شاهد برگزاری یک سرشماری با اطلاعات و کیفیت بالا در سطح استان باشیم.
رحیم‌زاده اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های که در سطوح خرد و کلان انجام می‌شود نیازمند آمار و اطلاعات دقیقی است که این مهم از طریق انجام سرشماری به دست می‌آید.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطلاعات موجود در دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی نیازهای مدیران و برنامه‌ریزان توسعه نیست، اهمیت و ضرورت اجرای سرشماری دو چندان می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: در حال حاضر در70 کشور دنیا به موضوع سرشماری توجه جدی می‌شود، ایران از جمله کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود که در بخش برنامه‌ریزی‌های توسعه نیاز مبرم به آمار و اطلاعات دقیق، جامع و روزآمد دارد.
وی خاطرنشان کرد: انجام سرشماری یک تصویر واقعی از وضعیت جامعه را در اختیار مسئولان و برنامه‌ریزان توسعه قرار می‌دهد که بتوانند به طور مستمر به این بانک آمار و اطلاعات مراجعه کنند.
رحیم‌زاده با اشاره به اینکه سرشماری‌ها در کشور به طور معمول 10ساله انجام می‌شود، گفت: بر اساس دستور ریاست‎جمهور و مصوبه هیئت وزیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای نخستین بار در کشور به صورت 5 ساله انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: عمده‌ترین دلیل آن هم استفاده از اطلاعات بهینه و نیاز دستگاه‌های برنامه‌ریزی به آمار و اطلاعات به‌هنگام برای برنامه‌ریزی در کشور است، زیرا هرچه اطلاعات دقیق‌تر باشد برنامه‌ریزی نیز بر پایه و اساس درستی انجام می‌شود که این تصمیم از جمله کارهای خوب دولت است که از توجیه منطقی نیز برخوردار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول