اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی سرشماری مسکن خراسان رضوی:

سرشماری از مصادیق جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون فنی آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خراسان رضوی، برگزاری سرشماری نفوس و مسکن را بسترساز توسعه و پیش نیاز برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.

سرشماری از مصادیق جهاد اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفتحی در گردهمایی توجیهی مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌ها و متصدیان تبلیغات و اطلاع‌رسانی شهرستان‌ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، اظهار داشت: آمار و اقلام اطلاعاتی در عصر فراصنعتی کنونی، از جمله ثروت‌های بی‌بدلیل هر کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای سرشماری به عنوان کاری علمی بایستی با دقت و صحت صورت پذیرد که قطعا عدم دخالت هرگونه اغراض و مقاصد سیاسی در این طرح عظیم ملی را می‌طلبد.
وی با تاکید بر اینکه نام خانوادگی خانوارها در مرحله پردازش اطلاعات حذف خواهد شد، افزود: طبق ماده 7 قانون آمار ایران تمام شهروندان مکلف به همکاری با آمارگیران مرکز آمار ایران هستند و در مقابل مرکز آمار ایران نیز موظف به حفظ اطلاعات محرمانه سرشماری هستند.
ابوالفتحی با ذکر این مطلب که متاسفانه برخی افراد آمارگیری را با تفتیش عقاید اشتباه می‌گیرند، از عموم آحاد جامعه تقاضا کرد با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات صحیح را در اختیار آنان قرار دهند.
وی وظیفه متصدیان تبلیغات و روابط عمومی‌ها در آگاهی بخشی به جامعه را بسیار حائز اهمیت و اثرگذار خواند و بر ضرورت تبیین و اطلاع‌رسانی به قشرهای مختلف مردم تاکید کرد.
ابوالفتحی تعداد نیروی انسانی دخیل در سرشماری سال جاری در کشور را بیش از 102 هزار نفر عنوان کرد که هشت هزار و 253 نفر آنان در خراسان رضوی در قالب کادر ستادی و اجرایی فعالیت می‌کنند.
وی همچنین تعداد سوالات مطرح شده در پرسش‌نامه‌ها را 60 سوال و میانگین زمان پاسخ گویی به پرسش‌نامه‌ها توسط هر خانوار را 20 دقیقه ذکر کرد.
علیرضا سنجی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی و مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 90 طی سخنانی به تشریح وظایف متصدیان روابط عمومی فرمانداری شهرستان‌های استان و مسئولان تبلیغات و اطلاع‌رسانی و تبیین ضرورت حضور و اهمیت سرشماری در برنامه‌ریزی آتی کشور پرداخت.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول