اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

37 طرح گردشگری در اردبیل در حال اجراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 37 طرح مهم گردشگری با اعتبار 5 هزار میلیارد ریال در استان اردبیل در دست اقدام است.

37 طرح گردشگری در اردبیل در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، روح‌الله احمدزاده‌کرمانی در جریان بازدید از آثار تاریخی مشگین‌شهر اظهار داشت: با تکمیل این طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده مسیر توسعه گردشگری استان اردبیل مسیری روشن و رو به تعالی خواهد بود.
وی از این استان به عنوان قطب اکوتوریسم و توریسم سلامت یاد کرد و گفت: وجود آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا و آثار تاریخی و تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری در این استان، اردبیل را به یک مرکزیت در صنعت گردشگری کشور تبدیل کرده و این بستر‌ها روز به روز تقویت می‌شود.
این مسئول وجود سبلان و محوطه‌های تاریخی مختلف نظیر شهریری و بقعه شیخ‌حیدر را از آثار ملی به ثبت رسیده مشگین‌شهر اعلام کرد و افزود: شهرستان مشگین‌شهر از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که می‌تواند در کنار شهرستان سرعین به قطب جذب گردشگر به صورت میلیونی تبدیل شود.
احمد‌زاده همچنین در جلسه مسئولان شهرستان سرعین از این شهر به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی با پذیرایی میلیون‌ها مسافر و گردشگر یاد کرد و ادامه داد: در فصل تابستان امسال بیش از 8 میلیون و 300 مسافر از این منطقه و جاذبه‌های دیگر استان اردبیل بازدید کرده به طوری که میزان ورود گردشگر و مسافر نسبت به سال قبل رشد 25 درصدی نشان می‌دهد.
وی احداث هتل‌های متعدد و مناطق گردشگری مختلف را ظرفیتی ممتاز در این خطه برشمرد و گفت: شهرستان سرعین سال‌هاست که با داشتن آبگرم‌ها و جاذبه‌های طبیعی جزو 10 شهر برتر کشور در گردشگری طبیعت سلامت و توریسم طبیعی است.
این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر صنعت گردشگری به ویژه راه‌اندازی مناطق نمونه گردشگری مورد توجه دولت خدمتگزار واقع شده است، افزود: بزرگترین اقدام دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر در این حوزه جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد بستر‌های متعدد صنعت گردشگری است.
وی در پایان سخنان خود ضرورت افزایش مراکز اقامتی، تفریحی و توریستی را در سرعین ضروری توصیف کرد و بیان داشت: اگر تا پایان برنامه پنجم قصد جذب 12 میلیون گردشگر را در این شهر داریم باید این فضاها و زیرساخت‌های لازم مهیا شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول