اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری:

نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی راهکار مقابله با بدحجابی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: می‌‎توان با برنامه‌ریزی بر روی بارورسازی فطرت پاک جوانان در برابر تهاجم بی‌امان دشمن ایستادگی و به‌ دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد بود.

نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی راهکار مقابله با بدحجابی است
علیرضا اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: دولت نهم و دهم تاکنون اعتبارات بسیار مناسبی را در بخش آماده‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی در کشور هزینه کرده است.
وی افزود: دولت عدالت‌محور دهم با برخورداری از نگاه ویژه به بخش فرهنگ با تخصیص اعتبارات مناسب فرهنگی در جریان سفرهای استانی به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی متمرکز در مراکز استانی بستر اجرای زیرساخت‌های فرهنگی را در بخش‌های فرهنگی، معنوی، محتوایی و دینی در این استان‌ها فراهم کرده است.
اکبرپور اجرای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی در کشور را نیازمند التزام مسئولان به راهکارهای اصیل و زیربنایی دانست و گفت: اجرای برنامه‌های سطح و روبنایی مانند کف جمع شده بر روی آب گذراست و به سرعت کارایی خود را از دست خواهد داد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری التزام به منویات مقام معظم رهبری را در بحث اجرای زیرساخت‌های فرهنگی از دیگر الزامات مسئولان اجرایی برشمرد و گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اجرای برنامه‌های فرهنگ در کشور نیازمند طراحی یک نظام جهت‌گیری شده و منسجم در بخش دولتی است تا برنامه‌های معنوی، مذهبی و دینی در راستای جلب نظر جوانان براساس این الگو شکل و انسجام یابد.
وی در ادامه با اشاره به رواج پدیده بدحجابی در جامعه، گفت: باتوجه به هجمه عظیم فرهنگی دشمن برعلیه اصول و ارزش‌های اسلامی رایج در کشور مقابله با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی نیازمند اتخاذ راهکارهای اصولی و بنیادی است.
اکبرپور ادامه داد: حل معضل حجاب و عفاف در کشور تنها با تدوین بخشنامه‌ و دستورالعمل اتفاق نمی‌افتد.
وی اضافه کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان ناتوی فرهنگی نام برده‌اند نیازمند استفاده از فطرت پاک انسانی و حساس کردن فکر خلاق بشر به مقاومت در برابر شیاطین است.
اکبرپور نهادینه‌سازی باورها و ارزش‌های اسلامی در جامعه به‌عنوان یک راهکار در برابر مقابله با تهاجم جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: جدای از عمل به بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌‎توان با برنامه‌ریزی بر روی بارورسازی فطرت پاک جوانان در برابر تهاجم بی‌امان دشمن ایستادگی و به‌دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این راهکار موجب خواهد شد تا توان ما در برابر دشمن افزایش و هجمه گسترده‌ دشمن که بسیار حساب‌شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در غالب جنگ نرم بنیاد خانواده‌های سست‌اندیش را به باتلاق کشانده، خنثی شود و مانع آسیب‌دیدگی نظام جمهوری اسلامی از مشکل بدحجابی و عفاف شویم.
وی با اشاره به راهکارهای تدوین شده بر اساس سند چشم‌انداز 1404 کشور گفت: با توجه به این سند که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ایران را به قدرت اول منطقه خاورمیانه و قرار گرفتن در ردیف 15 کشور دنیا تبدیل خواهد کرد نیازمند هماهنگی و هم‌سویی شرایط و عوامل مختلفی از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی است.
اکبرپور تحقق اهداف این سند را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و گفت: این برنامه‌ها باید توسط مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سطح جامعه صورت بگیرد، لذا ظرفیت و ظرفیت عظیم نیروی انسانی و برنامه‌ریزی انسانی قطعا در رسیدن به این مهم کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به موانع فرهنگی تحقق اهداف این سند گفت: در حال حاضر هجمه عظیم فرهنگی دشمن با استفاده از ابزاری همچون ماهواره، اینترنت، و فضای سایبری خانواده‌های غافل را به سمت خود جذب می‎کند که اندیشیدن راهکاری موثر به‌منظور رویارویی با این تهاجم گسترده بیش از پیش لازم و ضروری است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول