اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دامغان در مجلس:

عمران روستای حسن‏آباد در برنامه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: با همراهی و همکاری مسئولان دستگاه‏های اجرایی سعی می‏کنیم اعتبارات خوبی در جهت رشد و عمران روستای حسن‏آباد دامغان اختصاص پیدا کند.

عمران روستای حسن‏آباد در برنامه است
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام حسن ملک‏محمدی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای حسن‏آباد دامغان در محل خانه عالم این روستا اظهار داشت: حسن‏آباد در کویر جنوب دامغان از بزرگ‏ترین روستاها بوده و این روستا از جایگاه خوبی در شهرستان دامغان برخوردار است.
وی افزود: روستای حسن‏آباد دارای توان و ظرفیت زیادی بوده و باید بکوشیم با همراهی و همکاری مردم این روستا و مسئولان، از این توان و ظرفیت به خوبی استفاده شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای حسن‏آباد در جنوب دامغان به عنوان بزرگ‏ترین روستا از نظر جمعیت مطرح است، با پیگیری‏های که از استان و مرکز صورت خواهد گرفت تلاش خواهیم کرد این روستا به شهر تبدیل شود.
وی یادآور شد: توجه به روستاها و حل مشکلات آنها بدون هرگونه تفاوت و تبعیضی در دستور کار مسئولان بوده و امیدواریم مشکلات همه روستاها برطرف شود.
ملک‏محمدی اضافه کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید مسائل و مشکلات را به اولویت‏بندی کنند و در اختیار مسئولان دستگاه‏های اجرایی قرار دهند تا آنان نیز بتوانند در جهت حل آنها برنامه‏ریزی خوبی داشته باشند و اقدامات و فعالیت‏هایی را که صورت می‏گیرد هم به اطلاع مردم برسانند تا آنها نیز در جریان کارها قرار گیرند.
فرماندار دامغان نیز در این جلسه افزود: تاکنون 50 میلیون تومان اعتبار در جهت بهسازی روستای حسن‏آباد دامغان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دامغان با همکاری شورای اسلامی روستا و دهیاری در این روستا هزینه شده است.
مرتضی علی‏آبادی افزود: همچنین 10 میلیون تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح هادی روستایی در روستای حسن‏آباد اختصاص پیدا کرده که امیدواریم این طرح نیز به خوبی اجرا شود.
وی تصریح کرد: از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دامغان زمینی برای ساخت مسکن برای جوانان واجد شرایط به میزان 50 واحد در روستای حسن‏آباد دامغان واگذار می‏شود.
فرماندار دامغان یادآور شد: یکی از راه‏های حل مشکل اشتغال در روستاها، اجرای طرح مشاغل خانگی بوده که دهیاران و شوراهای اسلامی باید با اطلاع‎‏رسانی و ثبت‏نام از افراد متقاضی با همکاری بخشداری امیرآباد دامغان اقدام کنند چرا که انجام این طرح در رشد اقتصادی خانواده‏ها تاثیر فراوانی دارد.
علی‏آبادی ادامه داد: طرح گازرسانی به روستاهای جنوب دامغان در دستور کار بوده و از سوی شرکت گاز استان سمنان اجرا می‏شود که با اختصاص اعتبار لازم امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا و گاز به منازل روستاییان منتقل شود و مردم از این نعمت خدادادی بهره‏مند شوند.
در این جلسه، همچنین بخشدار امیرآباد دامغان و رئیس شورای اسلامی روستای حسن‏آباد به ارائه گزارش و بیان مسائل و مشکلات این روستا پرداختند و خواستار حمایت و همراهی مسئولان استان و شهرستان در جهت حل آن شدند.
در این جلسه مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب و فاضلاب روستایی، راه و ترابری، مرکز خدمات کشاورزی دهستان فرات و . . . نیز هر یک گزارشی از اقدامات و فعالیت‏های صورت گرفته در این روستا ارائه دادند.
لازم به ذکر است؛ روستای حسن‏آباد دامغان در 25 کیلومتری جنوب دامغان واقع شده و حدود 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول