اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت استاندار قم از دیدار یکی از استانداران سابق قم با آیت‌الله بهجت:

آیت‌الله بهجت سه مرتبه گفتند «علیکم بالعمران» یعنی بروید قم را بسازید‌

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: یکی از استانداران سابق قم در جلسه‌ای به بنده گفت در دیداری خدمت حضرت آیت‌الله العظمی بهجت رسیدیم‌ آیت‌الله بهجت سه مرتبه گفتند «علیکم بالعمران» یعنی بروید قم را بسازید‌.

آیت‌الله بهجت سه مرتبه گفتند «علیکم بالعمران» یعنی بروید قم را بسازید‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور پنجشنبه شب در هشتمین گردهمایی دانشجویان قمی که به همت انجمن نسیم اندیشه با شعار «دانشجو، شهر، بالندگی» در تالار بعثت سازمان ملی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از استانداران سابق قم در جلسه‌ای به بنده گفت در دیداری خدمت حضرت آیت‌الله العظمی بهجت رسیدیم و گزارشی از عملکرد دادیم و از ایشان توصیه‌ای خواستم تا ره‌توشه باشد، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت برخلاف تصور همه که فکر می‌کردند این عارف واصل بگوید اهمیت به مسائل معنوی و اخلاقی مردم داشته باشید، سه مرتبه می‌گویند «علیکم بالعمران» یعنی بروید قم را بسازید.
استاندار قم با بیان اینکه قم پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی براساس یک برنامه نانوشته مورد غضب حکومت بود، تصریح کرد: قم که فاصله کمی به تهران پایتخت ایران داشت و شاهراه مواصلاتی کشور بود از وضعیت عمران و آبادی خوبی برخوردار نبود.
موسی‌پور با اشاره به اینکه هر توسعه و آبادانی که پیش از انقلاب اسلامی در قم اعم از ساختن بیمارستان‌ها و پل‌ها صورت گرفته توسط مراجع و مردم بوده است، خاطرنشان کرد: توسعه قم به عنوان قلب کشور رسما در غالب یک سیاست در زمان رژیم منحوس پهلوی نمی‌گنجید.
وی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی قم ابتدا شهرستان بود، گفت: قم همچنان به دلیل بعضی نگاه‌ها پیشرفت چندانی نداشت.
استاندار قم با بیان اینکه با استان شدن قم به دستور مقام معظم رهبری اعتبارات و امکانات بیشتری تخصیص یافت و توسعه قم مقداری شتاب گرفت، اظهار داشت: اوج توجه به توسعه و آبادانی قم از آغاز دولت نهم بوده است که اعتباری بالغ بر حدود 600 میلیارد تومان تخصیص یافته است و این در حالی است که از حجم بودجه‌های دوره‌های گذشته بسیار بیشتراست و قابل مقایسه نیست و همین اعتبار زمینه رشد و سازندگی را در قم به دنبال داشته است.
موسی‌پور با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجرایی بهتری نسبت به استانداری قم به بنده پیشنهاد شده بود، افزود: به دلیل ظلمی که به قم در گذشته شده بود و هم ضرورت رساندن این شهر به جایگاه شایسته خاص انقلاب اسلامی این مسئولیت را قبول کردم.
وی با تاکید بر اینکه امروز نام قم با نام انقلاب اسلامی، نهضت‌ها و بیداری اسلامی گره خورده است، تصریح کرد: جایگاه قم قطعا باید در خورشان نام این استان باشد.
استاندار قم بیان داشت: در دوسالی که در قم در حال خدمت هستم خدا را سپاسگزارم که با همکاری همه مدیران استان، نمایندگان مجلس و روحانیت معزز به توفیقات خوبی دست پیداکرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که وارد قم شدم حقیقتا از وضعیت عمرانی استان احساس نگرانی کردم به دلیل اینکه بسیاری از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار، عدم هماهنگی و یا سوء مدیریت به بهره‌برداری نرسیده بود و پروژه‌های 16 ساله‌ای وجود داشت که هنوز افتتاح نشده بود، مثل پروژه جاده قم ـ نیزار که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 76 بود که الحمدالله در طول این یک سال اخیر توسعه یافته و مدیریت شده است.
موسی پور با اشاره به اینکه امروز باید یک حرکت جدی در راستای توسعه و آبادانی استان داشته باشیم، گفت: خرداد ماه سال جاری به مقصدی سفر می‌کردیم که اذان ظهر را گفتند و مسجدی را در یک بلندی دیدیم که در جاده سلفچگان بود و به معاونین گفتم برویم در این مسجد نماز بخوانیم که گفتند راه مواصلاتی ندارد و من تعجب کردم مسجدی که 15سال ساخته شده است حتی یک مسیر ندارد که همان جا مسئولین مربوطه را احضار کردم و تصمیماتی در زمینه آبادانی منطقه اتخاذ کردیم.  
وی با تقدیر از همت مدیران استان اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی همچون سه راه شاه جمال از سال 84 تا سال89 فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پروژه‌های دیگری که به دلیل مسائل متعدد و مشکلات مختلف قابل بهره‌برداری نبود، به همت مدیران به بهره‌برداری رسید.
استاندار قم با تاکید براینکه عده‌ای می‌گفتند پروژه‌های مصلای امام خمینی(ره)، فرودگاه امام خمینی(ره) و طرح حرم تا حرم در زمان ظهور امام زمان(عج) افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: به لطف الهی با همتی که مسئولین و مردم کردند، 2 میلیون متر مربع از اراضی اطراف حرم تا حرم تملک شد که بسیار کار مشکلی بود و زمانی که پروژه کلنگ زده شده بود متاسفانه ناشی‌گری‌هایی صورت گرفته بود و قیمت اراضی افزایش یافته بود و واقعا نمی شد زیر بار این طرح رفت، اما با همت همه مسئولین و مردم این پروژه در حال به سرانجام رسیدن است و به‌زودی برای استفاده مردم راه‌اندازی می‌شود.
موسی پور با بیان اینکه جهش عمران و آبادانی در قم جهش بلندی است، افزود: آینده‌ای که پیش روی استان قرار دارد بسیار امیدوارکننده است.
وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مکارم شیرازی در دیداری به بنده گفتند ما می‌خواهیم همایشی در قم برگزار کرده، مهمانان خارجی را دعوت کنیم ولی خجالت می‌کشیم، گفت: استاندار قونیه ترکیه بارها ابراز تمایل و علاقه کرده است که به قم سفر کند و یکسال است منتظر تعیین تاریخ از جانب ما است.  
استاندار قم با بیان اینکه در سفر به سنگاپور پاکیزگی و مدیریت شهری سنگاپور را دیدم، اظهار داشت: بنده هنگامی که به کشور سنگاپور سفر کرده بودم از وزیر امور خارجه این کشور دعوت کردم که به قم بیاید که وزیر سنگاپوری هم جدی گرفت و بارها برای سفر به قم اعلام آمادگی کرده است اما ما هر بار زمان سفر را عقب می‌اندازیم.
موسی پور با اشاره به اینکه ساختن قم یک هدف مقدس است، خاطرنشان کرد: قطعا نظرات، همکاری و همراهی شما دانشجویان قمی خیلی موثر است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول