اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

روحانیون باید از شرایط جهانی آگاهی داشته باشند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و رفاهی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: امروزه روحانیون باید مطابق زمان از شرایط جهان و نیازهای احتمالی مردم در اسلام آگاهی داشته باشند.

روحانیون باید از شرایط جهانی آگاهی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، خسرو مزرعی در مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب حوزه علمیه قوشه‌سو از توابع شهرستان مراوه‌تپه اظهار داشت: عالمان دینی در جوامع اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و هدف و کلام آنان جاودانه باقی می‌ماند.
وی افزود: علم و دانش بزرگانی همچون شیخ محمد عبده، شیخ محمود شلتوت، خواجه نصیرالدین طوسی و ابن‌سینا سبب شده تا امروزه آنان اسوه و الگوی بارزی برای مردم باشند.
معاون فرهنگی و رفاهی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه یک روحانی با پوشیدن لباس روحانیت، مسئولیت و وظیفه بیشتری در مقابل مردم خواهد داشت، گفت: اکنون وظیفه شما در لباس مقدس روحانیت بسی سنگین‌تر از قبل است و یک روحانی باید با علم مفید، ایمان کافی و عمل صالح، مردم را به سعادت دنیا و آخرت هدایت کند.
مزرعی تصریح کرد: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هدف اصلی دشمنان است و در جامعه امروزی وحدت نیاز اصلی و همیشگی امت اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه ایمان یک عالم ابتدا بر زبان و بعد در عملش جاری است، تصریح کرد: امروزه روحانیون باید مطابق زمان از شرایط جهان و نیازهای احتمالی مردم در اسلام آگاهی داشته باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه تفرقه و اختلاف را بذری از جانب شیطان و عامل تمام مشکلات عنوان کرد و گفت: تفرقه‌افکنی سبب شده تا امروزه شاهد بروز مشکلاتی در میان برخی از کشورهای اسلامی باشیم.
مزرعی افزود: برای حل همه این مشکلات تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی نیازمند تمسک و توجه ویژه به آیه شریفه واعتصمو در جوامع اسلامی هستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول