اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه کردستان:

روحانیون باید در خط شهادت ماموستایان قدم بردارند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتیدد انشگاه‌های کردستان با بیان اینکه خط روحانیت همان خط سرخ جدایی‌ناپذیر شهادت است، گفت: روحانیون باید در خط شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی قدم بردارند.

روحانیون باید در خط شهادت ماموستایان قدم بردارند
حجت‌الاسلام فرهاد عاصمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت مظلومانه ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و ماموستا برهان عالی به دست عوامل مزدور، اظهار داشت: امیدواریم تا تاریخ زنده است نام این شهدای فرهیخته بر تارک استان خواهد درخشید.
وی با بیان اینکه علما و دانشمندان در علم و اخلاق و سایر موارد وارثان انبیا هستند، تصریح کرد: بخشی از این ارث بردن هم دربحث شهادت است  چرا که بسیاری از انبیا و امامان به علت پافشاری روی حق توسط عده‌ای که تحمل شنیدن سخنان آن‌ها را نداشتند به فیض شهادت نایل شدند.
وی افزود: روحانیون و علمای بسیاری در طول تاریخ به دست عوامل مزدور شهید شدند و این دو شخصیت بزرگوار کردستانی جزو اولین عالمان دینی نبودند که از میان اندیشمندان اسلامی گرفته شدند.
وی بااشاره به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید و کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار خیزش بیداری اسلامی که فرمود (بکشید ما را ملت ما بیدارتر خواهد شد)، گفت: هر وقت جنایتی از سوی دشمن انجام می‌شود وحدت و انسجام ملت با ولایت و نظام بیشتر خواهد شد.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان با بیان اینکه علما همواره به استقبال شهادت رفتند و خواهند رفت، افزود: ایجاد روشنگری در میان مردم توسط ماموستا شیخ‌الاسلام و عالی موجب موجب قرارگیری آن‌ها در مقابل کینه دشمنان اسلام شد.
عاصمی از دیگر علت‌های ترور و به شهادت رساندن این دو روحانی را پایبندی آن‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کنار نیامدن آن‌ها با وهابیت ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه این دو ماموستای بزرگوار را در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه به شهادت رساندند، عنوان کرد: گروه‌های منحرف در گذشته هم به نام دین دست به قتل و کشتار می‌زدند که نمونه آن به شهادت رساندن مظلومانه حضرت علی(ع) در ماه مبارک رمضان است.

* اجازه ترور در هیچ کدام از فرقه‌های دین اسلام داده نشده است
وی با تاکید بر اینکه در هیچ کدام از فرقه‌های دین مبین اسلام اجازه ه ترور داده نشده است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید "اگر کسی را بکشید مانند این است که انسان‌ها را کشته‌اید" یعنی مجوز قتل از سوی پروردگار جهانیان داده نشده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دین مبین اسلام دستور به حیات می‌دهد، اظهارداشت: وهابیت به نام دین اقدام به کشتن مظلومانه مردم می‌کنند و این دستور اسلام نیست.
عاصمی خاطرنشان کرد: فرقه جعلی وهابیت می‌تواند جواب دهد به چه گناهی ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی را به شهادت رسانده است.
به گفته وی، خیزش و خاستگاه وهابیت به انگلیس و استکبار جهانی برمی‌گردد و هر آنچه که این گروه انجام دادند به دستور سرمنشاهای این فرقه است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه وقتی اصل فرقه وهابیت به نام دین و با کشتار قصد گسترش اهداف خود و تسلط برمردم را دارد به دست‌آویزی برای سرکوب‌کنندگان اسلام شده است.
وی اضافه کرد: پس طبیعی است نیت استمرار برنامه‌های وهابیت همان خاستگاه این گروه باشد و عملکرد آن‌ها بر اساس خواسته آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

*نبود آگاهی کامل از دین اسلام موجب جذب بیشتر مردم به گروه‌های انحرافی می‌شود
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان، وظیفه روحانیت را در این برهه زمانی بسیار خطیر دانست و گفت: وظیفه روحانیون در استان‌هایی که وهابیت چشم و امید برای استقرار و توسعه افکارشان دارند، بسیار حساس‌تر است.
عاصمی با بیان اینکه خط روحانیت همان خط سرخ جدایی‌ناپذیر شهادت است، گفت: روحانیون باید در خط شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی قدم بردارند.
وی تصریح کرد: وظیفه اصلی و اساسی روحانیت حمایت و صیانت از دین مبین اسلام است، از این رو باید همواره در مقابل فرقه‌ی جعلی و انحرافی وهابیت و سایر عرفان‌های نوظهور اعلام برائت کند.
وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید با صراحت به روشنگری عموم مردم بپردازند، گفت: اگر روحانیت سکوت کرده و اعمال گروه‌های انحرافی را محکوم نکنند موجب ایجاد این تلقی که وهابیت هم شاید جزو فرق اسلامی باشد، پیش خواهد آمد.
این استاد دانشگاه در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: ایجاد این تفکر در میان مردم موجب جذب و گرویدن ناآگاهانه مردم به واسطه کوتاهی روحانیون خواهد شد.
عاصمی اظهار داشت: کسانی که هنوز نسبت به دین و مذهب خودشان عمیقا نگاه نکرده و آگاهی کامل ندارند بیشتر جذب فرقه‌های انحرافی می‌شوند.

*مهم‌ترین مانع در مقابل نفوذ تفکرات مسموم برقراری ارتباط مردم با روحانیون انقلابی است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فاکتور و مانع در مقابل نفوذ تفکرات گروه‌های انحرافی برقراری ارتباط مردم به ویژه نسل جوان با روحانیون اصیل، انقلابی و فهیم است‌.
وی نقش والدین را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در جذب جوانان این مرزوبوم به گروه‌های انحرافی بسیار تاثیرگذار ذکر کرد و افزود: والدین با ایجاد و برقراری ارتباط جوانان با روحانیون اصیل می‌توانند موجب روشنگری بیشتر آن‌ها در مقابل عرفان‌های نوظهور شوند.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان، گفت: گروه‌های انحرافی هم‌چون وهابیت به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان و جذب آنها به طرف خودشان هستند که امید است با بیداری و آگاهی این هدف شوم تحقق نخواهد یافت.

برخوردهای انجام شده با گروه‌های انحرافی در کردستان کافی نیست
عاصمی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نیروهای امنیتی در استان گفت: قطعا در مقابل گروه‌های انحرافی برخوردهای انجام شده در استان کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: این برخوردها زمانی کافی است که خودجوش و از عموم مردم سرچشمه گرفته باشد و بدنه استان آن‌ها را بیرون بریزد.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که کردستان یک استان فرهنگی است، عنوان کرد: یکی از مولفه‌های استان فرهنگی این است که مردم باید سخنانی را که می‌شنوند با فهم و درک انتخاب کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: پس مردم فهمیده برای حفظ امنیت استان خود باید نیروهای امنیتی همکاری بیشتری داشته و افرادی که به تازگی جذب گروه‌های انحرافی شدند، این نیروها معرفی کنند.
وی ادامه داد: اگر اطلاع رسانی شفاف از طریق رسانه‌های مختلف مکتوب و غیرمکتوب صورت گیرد زمینه آشنایی بیشتر مردم با آرمان‌های این فرقه‌ها فراهم خواهد شد.
این استاد دانشگاه اظهارداشت: اگر گاهی این گروه‌ها موفق عمل کرده‌اند نتیجه ضعیف ظاهر شدن و ضعف اطلاع رسانی مناسب مسئولان و روحانیون بوده است.
عاصمی تصریح کرد: وقتی کسی با اهداف شوم این گروه‌ها آشنایی داشته باشد به سرعت از آنها کناره‌گیری کرده و در دامن وعده و وعید آنها گرفتار نخواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های کلانی که وهابیت می‌کند با پایداری مردم موفقیتی بدست نخواهد آورد.
وی افزود: وقتی عوامل تروها دستشان رو می‌شود عمق پلیدی این فرقه‌ها بر مردم ظهور و آشکار خواهد شد و همین موجب ایجاد انزجار در مردم می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول