اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم:

حضور روحانیون در مدارس نباید متکی به بوروکراسی باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم گفت:‌ حضور فعال روحانیون در مدارس و مراکز آموزشی نباید متکی به اعتبارات و بوروکراسی اداری باشد.

حضور روحانیون در مدارس نباید متکی به بوروکراسی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم در سخنانی اظهار داشت: روحانیون باید در عرصه آموزش و تربیت دانش‌آموزان بر اساس مبانی دینی و معرفتی حضوری فعال و جدی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون حضور علما و روحانیون در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی بوده و انسجام مردم و روحانیت پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای مخدوش ساختن چهره روحانیت در میان نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون در مدارس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و می‌تواند پیوند عمیق میان روحانیت و جوانان را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه حضور فعال روحانیون در مدارس و مراکز آموزشی نباید متکی به اعتبارات و بوروکراسی اداری باشد، اظهار داشت: مسئولان امر باید نیازهای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را به خوبی احصاء کرده و زمینه حضور روحانیون در مدارس را هرچه بیشتر فراهم بیاورند.
حقیقی همچنین رفع شبهات دینی و اعتقادی و مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان را از مهم‌ترین رویکردهای حضور روحانیون در مدارس عنوان کرد و افزود: باید جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه به ویژه در میان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان به خوبی تبیین شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه‌های کتاب برای دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها باید کاملا هدفمند بوده و در میان همه دانش‌آموزان انگیزه مطالعه و تحقیق ایجاد کند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم از تأمین اعتبارات لازم برای برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» خبر داد و گفت: برای تأمین کتاب‌های مورد نیاز مقاطع مختلف تحصیلی باید نیازسنجی مقطعی و جنسیتی در مدارس آموزش و پرورش انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزش و پرورش استان در راستای طرح تحول اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوانان بیش از پیش بهره‌مند شده و از آرا و نظرات کارشناسان این مجموعه برای پیشبرد اهداف طرح استفاده شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول