اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد:

وقف 3000 متر زمین در روستای سرچاه اردل

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وقف قطعه زمینی به مساحت 3 هزار هکتار در روستای سرچاه شهرستان اردل خبر داد.

وقف 3000 متر زمین در روستای سرچاه اردل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام شوذب شیری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: ارزش ریالی این زمین که به منظور احداث حسینیه، وقف شده بالغ بر 900 میلیون ریال برآورد می‎شود.
وی افزود: این ملک توسط گنج‌علی احمدپور، کشاورز اهل روستای سرچاه از توابع شهرستان اردل وقف شده است.
وی تصریح کرد: امروزه وقف به معنای داشتن سرمایه مازاد بر نیاز خود و خانواده است که برای رضای خدا، وقف عام یا خاص است، اما واقعیت وقف چیز دیگری است که حتی با کم‌ترین هزینه می‌توان وقف بزرگی را به ثبت رساند.
شیری ادامه داد: همان‌گونه که مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری مردمی اداره می‌شوند و هر کس به هر اندازه می‌تواند در این موقوفات سهیم باشد، می‌توان مراکز علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی را با نهاد وقف توانمندتر کرد.
وی افزود: در منشورهایی که از طرف دیوان سنجر به حکام صادر می‌شد، می‌نوشتند که متولیان وقف را باید از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزو مظاهر خاص پیشرفت و رفاه جامعه دانست. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ثروت بر اساس آموزه‌های دینی ما بعد از درگذشت یک نفر به خانواده‌هایی انتقال می‌یابد و ممکن است این انتقال در مسیر دینی مصرف نشود، از این رو شایسته است که صاحبان ثروت، قبل از فوت و انتقال ثروت، موقوفاتی را برای نسل خود یا برای عموم در نظر بگیرند، که انتقال ثروت در مسیر دینی خودش قرار گیرد.
شیری با بیان اینکه آثار نیکو و جاودان وقف آخرت انسان را منور می‌کند، گفت: کسی که اموال خود را وقف می‌کند در واقع از یک نگاه فهیمانه نسبت به اموال خود برخوردار است. 
 وی ادامه داد: به عنوان نمونه با ایجاد نمازخانه‌ای مناسب در یک مدرسه، محل مناسبی برای نماز و عبادت دانش‌آموزان فراهم می‌شود که این مکان می‌تواند سالن امتحانات و سالن ورزشی و محلی برای جلسات نیز باشد.
به گفته شیری استفاده چند‌منظوره و سازمان‌دهی شده از وقف باعث رغبت مردم در ایجاد فضاهای مورد نیاز در هر منطقه‌ای می‌شود.
شیری ادامه داد: از سوی دیگر توزیع عادلانه ثروت از دیگر مشکلات عمده دولت‌هاست که وقف می‌تواند وسیله بسیار مناسبی برای توزیع مجدد و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از اقشار آسیب‌پذیر باشد بدون آنکه هزینه‌ای بر بودجه دولت تحمیل کنند.
وی بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای گسترش فرهنگ وقف یک انسجام فکری و حرکتی چندجانبه از سوی نهادهای مختلف و مردمی صورت بگیرد که وقف به عنوان یک آموزه دینی و لازم‌الاجرا مثل نماز و روزه در جامعه مطرح شود.
شیری ادامه داد: در حال حاضر 144 موقوفه با نیات مختلف از جمله نگهداری از ایتام، خیرات و مبرات، کمک به ازدواج جوانان در این استان به ثبت رسیده است. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول