اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد؛

افزایش سرانه فضای سبز همدان به 300 متر‌مربع

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: در برنامه پنجم توسعه سرانه جنگل و فضای سبز استان همدان به 300 متر‌مربع افزایش می‌یابد.

افزایش سرانه فضای سبز همدان به 300 متر‌مربع
محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه سرانه جنگل و فضای سبز در استان همدان به ازای هر نفر به 300 متر‌مربع افزایش می‌یابد.
وی گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز استان حدود 240 متر‌مربع است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید این میزان به 300 متر‌مربع افزایش یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه استان همدان از نظر آب و هوایی خشک و نیمه‌خشک است، افزود: تأمین آب، مهم‌ترین مشکل برای ایجاد جنگلکاری دست‌کاشت است.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 42 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت و اراضی جنگلی در سطح استان همدان وجود دارد.
همتی وسعت اراضی جنگل این استان را 36 هزار هکتار و 617 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار و 200 هکتار جنگلکاری دست‌کاشت در حریم شهرها به شهرداری و دستگاه‌های دیگر تحویل داده شده است.
وی گفت: تاکنون در بخش‌های مختلف استان جنگلکاری صورت گرفته است که می‌توان به ایجاد پارک میرزا کوچک خان ملایر، تپه ابوذر نهاوند، گلبادرق تویسرکان، فقیره در همدان و پارک زائر اسدآباد اشاره کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان سخنان خود پوشش جنگل و اراضی جنگلی در استان را شامل گونه‌های سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، کاج سیاه، زبان گنجشک، افرا و اقاقیا، سنجد، ارژن و بادامک و گونه‌های مختلف دیگر عنوان کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول