اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد:

حضور خراسان رضوی در جشنواره فرهنگی استان‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در نخستین جشنواره فرهنگی استان‌های کشور، خراسان رضوی با پنج جشنواره هنرهای آیینی و بومی شرکت می‌کند.

حضور خراسان رضوی در جشنواره فرهنگی استان‌های کشور
سیدجواد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی استان‌های کشور که همزمان با هفته فرهنگی استان‌ها برگزار می‌شود خراسان رضوی با پنج جشنواره در رشته‌های موسیقی مقامی، بازی‌های بومی استان، هنر آیینی نقاله‌خوانی، جشنواره محلی عشایر و جشنواره غذاهای سنتی و بومی استان شرکت می‌کند.
مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزاری ایستگاه‌های کودک، نقاشی و خاطره‌نویسی و نیز برگزاری کارگاه‌های زنده صنایع دستی استان را از جمله برنامه‌های جنبی در جشنواره فرهنگی استان‌ها عنوان کرد.
موسوی در ارتباط با مراسم افتتاحیه جشنواره هفته فرهنگی استان در تهران گفت: افتتاح ملی جشنواره هفته فرهنگی استان در کاخ گلستان برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی استان‌ها که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود نقش موثری در آشنایی مردم با فرهنگ، تاریخ و هنر بومی استان‌ها کشور دارد.
وی در ارتباط آثار هنری و صنایع دستی خراسان رضوی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: آنچه که مسلم است استان خراسان رضوی دارای آثار هنری و فرهنگی متعددی است.
مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: در این ارتباط آثاری که در نمایشگاه فرهنگی استان‌ها ارائه می‌شود بر اساس شاخصه‌های فرهنگی استان انتخاب شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه فرهنگی استان‌ها مطبوعات و نشریات استان، اداره ‌کل ارشاد استان خراسان رضوی و جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، آثاری از نمایشگاه مفاخر استان و سرداران شهید و نیز آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به ارائه آثار خود می‌پردازند.
موسوی ادامه داد: همچنین در حاشیه این مراسم و همزمان با بر پایی هفته فرهنگی خراسان رضوی در مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد، قطعه زیبا و مشهور تمنای باران همراه با رقص آیینی در سعدآباد طنین‌انداز می‌شود.
وی گفت: اجرای زنده موسیقی‌های محلی، موسیقی مقامی و اصیل خراسان رضوی، از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در سعدآباد برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: قطعه‌های موسیقی مقامی شمال خراسان و تربت جام توسط استاد پورعطایی، استاد یگانه، استاد عثمان محمد پرست و گروه نوبهار خلیل آباد با عناوینی چون نوایی، از من چرا رنجیده‌ای، لیلا در واکن، پوشیده چون جان میروی، جان نثار و چه مرغ شب به اجرا درمی‌آید.
موسوی اظهار داشت: مراسم و رقص آیینی چون تمنای باران، رقص اپرورقص اسب چوبی که هر یک دارای داستان و روایت خاصی از هویت مردم منطقه است در شب‌های فرهنگی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خراسان رضوی از تاریخ 29 مهر ماه به مدت چهار شب در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود، افزود: این برنامه در فضایی معادل 2 هزار مترمربع و در قالب 50 غرفه برگزار می‌‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول