اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اعلام کرد:

3.36 مترمربع سرانه آموزشی هر دانش‌آموزان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در آذربایجان غربی 3.36 مترمربع است.

3.36 مترمربع سرانه آموزشی هر دانش‌آموزان آذربایجان غربی
فریبرز اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زیربنای فضای آموزشی مدارس آذربایجان غربی یک میلیون و 682 هزار و 33 متر مربع است که شامل تمام فضاهای آموزشی استان می‌شود و این در حالی است که 500 هزار دانش‌آموز مدارس استان تحصیل می‌کنند و از این میزان فضای آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه این میزان فضای آموزشی شامل فضاهای آموزشی موجود در مدارس دولتی است، تصریح کرد: مدارس غیردولتی نیز بخش دیگری از فضاهای آموزشی موجود در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
این مسئول با اشاره به تراکم کلاسی در مدارس استان،‌ افزود: تراکم کلاسی در در دوره ابتدایی در آذربایجان غربی 23.3 نفر است که این میزان در سطح کشوری 23.8 نفر است.
اسماتعیل‌زاده با بیان اینکه در مقطع راهنمایی تراکم کلاسی در استان 26.77 نفر است،‌ گفت: این میزان در متوسط کشوری 26.8 تفر است.
وی با بیان اینکه در سطح متوسطه آذربایجان غربی از میانگین کشوری در زمینه تراکم کلاسی عقب است، اظهار داشت: تراکم کلاس در دوره متوسطه استان 25.3 نفر است و این در حالی است که میانگین کشوری در زمینه تراکم کلاسی در دوره متوسطه 24.9 نفر است.
این مسئول اعلام کرد: تراکم کلاسی در دوره متوسطه شامل کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری می‌شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با مطلوب ارزیابی کردن میزان تراکم کلاسی در آذربایجان غربی، افزود: با توجه به تراکم موجود در کلاس‌های درس استان وضعیت آذربایجان غربی نسبت به شاخص‌های کشوری مطلوب ارزیابی می‌شود.
اسماعیل‌زاده با بیان اینکه توزیع مدارس در سطح استان نامناسب است،‌ تصریح کرد: توزیع نامناسب مدارس در سطح استان آذربایجان غربی سبب شده تراکم در برخی از کلاس‌های درس بیشتر شود ولی در مجموع تراکم کلاسی نسبت به میانگین کشوری خوب است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول