اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

خیران مدرسه‌‌ساز در احداث حوزه‌های علمیه مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: خیران مدرسه‌ساز در احداث حوزه‌های علمیه اقدام کنند.

خیران مدرسه‌‌ساز در احداث حوزه‌های علمیه مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی شنبه شب در افتتاح مدرسه حوزه علمیه حضرت نرجس واحد خواهران مرکز مازندران بیان داشت: فرهنگ شیعه دارای غنای فکری و فرهنگی است که در این بخش کتاب‌هایی همچون نهج البلاغه و بحارالانوار گردآوری و تدوین شده است.
وی حمایت از فعالیت حوزه علمیه را به همه مسئولان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: سازماندهی حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است و اگر اقدام به ایجاد پاکی و عترت در جامعه را داریم باید به توسعه مراکز علمی و دینی پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز داشت: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر بخواهیم با فساد و فحشا مبارزه کنیم باید به توسعه مراکز حوزوی بپردازیم.
وی ادامه داد: از لحاظ شرعی برخی وظایف دینی و احکام شرعی بانوان باید در اختیار دیگر بانوان قرار گیرد. خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: 800 طلبه خواهر در مرکز مازندران تحصیل می‌کنند و 24 حوزه علمیه واحد برادران در سطح استان فعال است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فرصت و ظرفیت‌های زیادی در مازندران وجود دارد و باید به نحو احسن استفاده شود، بیان داشت: تربیت طلبه خواهران و توجه به اصول دینی از اولویت‌های مهمی است که باید از ظرفیت‌های استان برای تعالی این بخش استفاده شود.
طبرسی گفت: 10 میلیون حافظ قرآن در کشور شناسایی شدند و با توجه به موسسه‌های مذهبی زیادی که در کشور فعالیت دارند تکثر حوزه‌های علمیه در کشور و استان مفید است.
این مسئول متذکر شد: خیران مدرسه‌ساز در ساخت حوزه‌‌های علمیه اقدام کنند که اقدام در این امر کاری خداپسندانه ضامن سلامت فکری و فرهنگی جامعه خواهد بود.
مسئول منطقه پنج حوزه علمیه خواهران کشور نیز با بیان اینکه بانوان زیرساخت تربیت جامعه محسوب می‌شوند، عنوان کرد: با احداث حوزه علمیه واحد خواهران جرم و جنایات در جامعه کاهش خواهد یافت و خانم‌های طلبه به طور کارشناسانه هدایت‌گری دین را در جامعه عهده‌دار خواهند شد.
حجت‌الاسلام علی غفاری افزود: 15 حوزه علمیه واحد خواهران در دو سطح دو و سه فعالیت دارند.
وی ادامه داد: 2 هزار طلبه بانوان در سطح استان فعالیت حوزوی دارند و دو برابر این تعداد فارغ‌التحصیل این رشته بوده و نیمی از این تعداد داوطلب تحصیل در حوزه علمیه هستند.
غفاری خاطرنشان کرد: فرصت تحصیل در حوزه‌های علمیه برای بانوان نقاط دوردست استان مازندران ایجاد شود.
موسس مدرسه علمیه حضرت نرجس نیز در این مراسم تصریح کرد: 35 نفر از داوطلبان گزینش شده و این مدرسه تحصیل در حوزه علمیه را شروع خواهند کرد.
حجت‌الاسلام سید صادق پیشنمازی اذعان داشت: دشمن فساد جامعه را از طریق بانوان رواج می‌دهد و تربیت طلاب خانم در حوزه‌های علمیه امری کلیدی است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول