اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد:

توجه ویژه به حل مشکلات حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: استاندار قم توجه ویژه به حل مشکلات روحانیت و حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و تشکیل کارگروهی در این زمینه را خواستار شد.

توجه ویژه به حل مشکلات حوزه‌های علمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسیپور در نشست مشترک با مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، روحانیت را طلایه‌داران فکری و اعتقادی و پیشگامان عملی نظام اسلامی خواند و اظهار داشت: استمرار نظام اسلامی بدون توجه به نقش و تاثیرگذاری روحانیت در جامعه امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: در تمام برهه‌های نظام اسلامی نقش اثرگذار روحانیت کمتر مورد توجه قرار گرفته و به تناسب این نقش این قشر جامعه و حوزه‌های علمیه آن طور که باید مورد حمایت نبودند و اگر چه در دولت نهم و دهم حمایت‌ از حوزه دین مورد توجه بیشتری قرار گرفته ولی به تناسب ظرفیت‌ها و نیازها لزوم حمایت بیشتری از مرکز خدمات و نهادهای حوزوی کاملا محسوس است.
استاندار قم کار فرهنگی و دینی و حمایت از نهادهای حوزوی را بسترساز رشد و ارتقاء نظام اسلامی دانست و افزود: باید به قم، به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و جایگاه روحانیت و مراجع عظام تقلید توجه ویژه‌ای شود.
وی قم را به سبب استقرار بزرگترین حوزه علمیه جهان و حضور مراجع عظام تقلید، شهری ویژه خواند و تصریح کرد: مدیران و مسئولان این استان نباید از این ظرفیت عظیم غافل باشند.
حجت‌الاسلام موسیپور خواستار همکاری گسترده‌تر مدیران و مسئولان استان قم با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راستای حل مشکلات روحانیت و حوزه‌های علمیه شد و گفت: مجموعه استان قم آماده است تا در راستای تحقق اهداف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که تحقق اهداف روحانیت و نظام اسلامی است، همکاری لازم را داشته باشد.
وی تشکیل کارگروه بررسی و حل مشکلات برای احصاء زمینه‌های همکاری و اقداماتی که باید در راستای رفع مشکلات روحانیت و حوزه‌های علمیه انجام شود را بسیار مهم و ضروری دانست.
استاندار قم در ادامه سخنان خود بازنگری و نگاه دوباره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در 15 سالی که از فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه میگذرد اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای حل مشکلات روحانیت صورت گرفته اما با بازنگری در فعالیت‌های مرکز، باید افق جدیدی برای آینده ترسیم شود.
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در این جلسه مشترک ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های دولت در راستای حل نیازهای روحانیت و حوزه‌های علمیه، گفت: توجهات و حمایت‌های دولت‌ نهم و دهم از روحانیت و حوزه‌های علمیه با گذشته قابل مقایسه نیست.
حجت‌الاسلام سید حسن ربانی نقش روحانیت در نظام اسلامی را بسیار مهم خواند و گفت: این نقش مهم در نظام اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد و نظام احساس مسئولیت بیشتری نسبت به این عقبه ارزشمند خود داشته باشد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول