اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏الله العظمی مکارم شیرازی:

حوزه‌های علمیه ضامن امنیت کشور هستند

خبرگزاری فارس: آیت‏الله العظمی مکارم شیرازی گفت: حوزه‌های علمیه ضامن امنیت و استقلال کشور و نظام اسلامی هستند.

حوزه‌های علمیه ضامن امنیت کشور هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حضرت آیت‏الله العظمی مکارم شیرازی در آیین آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور که با حضور رئیس حوزه علمیه استان تهران، استاندار تهران، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه دماوند در مهرآباد رودهن برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در بدترین وضع کشور و در نابه‏سامانی نیروهای نظامی به ایران حمله کرد.
وی ادامه داد: در آن روزهای دشوار نیروهای بعث عراق از فتح سه روزه کشور سخن به میان می‌آوردند اما پس از هشت سال دفاع مقدس بدون نتیجه به پشت مرزهای خود بازگشتند.
این مرجع عالی‏قدر جهان تشیع با اشاره به نقش بارز ایمان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: اما آنچه که موجبات حفظ کیان میهن اسلامی را سبب شد ایمان و علاقه به حضرت ولی‏عصر (عج)در وجود جوانان غیور بود.
وی افزود: این ایمان قوی و علاقه‏مندی به امام زمان (عج) همگی از برکات و فرآورده‌های حوزه‌های علمیه است.
آیت‏الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه تضعیف شوند، نظام اسلامی به خطر می‌افتد، عنوان کرد: باید در راستای تقویت حوزه‌های علمیه تلاشی وافر داشت زیرا اگر این مراکز دشمن‏شکن تضعیف شوند نظام به خطر خواهد افتاد.
این مرجع عالی‏قدر جهان تشیع با اشاره اهمیت علم و عالم در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام علم و عالم از جایگاهی برتر برخوردارند.
وی در تشریح این مبحث با تکیه بر حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در یکی از احادیث نورانی خود ارزش مرکب قلم دانشمندان را برتر از خون شهدای اسلام دانستند.
آیت‏الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش دانشمندان در بقای حماسه کربلا گفت: لشگر یزید و دیگر دشمنان خاندان امامت درصدد از بین بردن حماسه بزرگ کربلا از صفحات تاریخ بودند.
این مرجع عالی‏قدر اسلام افزود: اما آنچه که موجبات توسعه و گسترش نسل به نسل مفاهیم عمیق حادثه کربلا را فراهم آورد قلم دانشمندان در آن برهه زمانی حساس تاریخی بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول