اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت:

حوزه‌های علمیه حق بزرگی برگردن نظام دارند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت گفت: تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه حق بزرگی به گردن نظام دارند و نظام وامدار این حوزه‌هاست.

حوزه‌های علمیه حق بزرگی برگردن نظام دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام و دولت‌های اسلامی که در بطن نظام هستند وظیفه دارند در بخش زیرساخت‌ها در خدمت حوزه‌های اسلامی باشند.
وی افزود: خدماتی که دولت های نهم و دهم به حوزه های علمیه ارایه کرده اند در نوع خود بی نظیر و ممتاز بوده است.
زاهددوست تصریح کرد: دولت خدمات ارزشمندی به حوزه‌های علمیه داده است و اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در این عرصه ستودنی است.
مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت اضافه کرد: در استان بوشهر به تبعیت از کشور همان رویکرد دولت در عرصه حوزه‌های علمیه دنبال شده است و مدیریت ارشد این استان با سیاست‌ها و برنامه‌های متناسب و مطلوب خدمات خوب و قابل قبولی در این عرصه ارائه کرده است.
مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت گفت: توجه دولت به امور فرهنگی به‌ویژه در بخش حوزه‌های علمیه با رویکرد خوبی همراه بوده است و تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه حق بزرگی به گردن نظام دارند و نظام وامدار این حوزه‌هاست.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به افتتاح مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سال گذشته گفت: در ابتدای راه اندازی این مرکز پنج مدرسه علمیه شامل مدارس بلند مدت و سفیران هدایت که کوتاه مدت هستند داشتیم که با 350 طلبه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
حجت الاسلام علی خدری افزود: این مرکز که با هدف ساماندهی امور مدارس علیمه، تقویت حوزه‌ها و ایجاد نشاط و شادابی در آنها راه اندازی شده است تحول چشمگیری در حوزه‌های علمیه استان ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: بیشترین تلاش ما در بخش سخت افزاری و برای توسعه فضاهای آموزشی بوده است که با حمایت‌های مسئولان ارشد استان توانستیم بخشی از مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
خدری یادآورشد: تقویت پژوهش، تهذیب، اخلاق و ارتقای امور فرهنگی از مهم‌ترین مسائلی است که در بخش نرم افزاری در این مرکز پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول