اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر خبر داد:

افزایش 30 درصدی متقاضیان پذیرش حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر گفت: متقاضیان ثبت‌نام و پذیرش در حوزه‌های علمیه استان در یک سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی متقاضیان پذیرش حوزه‌های علمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان از یک سال گذشته تاکنون حوزه‌های علمیه استان رونق چشمگیری یافته است طوری که در این مدت که هنوز زیرساخت‌های لازم به طور کامل فراهم نشده است تقاضای جوانان علاقه‌مند به دین و معرفت دینی افزایش یافته است.
وی افزود: استان بوشهر و حوزه‌های علمیه این استان میراث دار علما و فقهای بزرگی است که نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم ولی در سال‌های گذشته این حوزه‌ها فراموش شده‌اند و چند مدرسه حوزوی در استان تعطیل شد.
اسماعیلی نیا تصریح کرد: در حوز‌ه‌های علمیه خواهران به دلیل نداشتن فضای اختصاصی و استقرار این حوزه‌ها در منازل استیجاری امکان انجام امور پژوهشی و علمی برای خواهران طلبه نبود که موفق شدیم در یک سال گذشته حوزه‌های علمیه در بخش خواهران در شهرستان گناوه افتتاح شد، در کنگان تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و حوزه عسلویه نیز تا پایان سال آماده افتتاح می‌شود.
وی با تقدیر از توجه و حمایت مدیریت ارشد استان از حوزه‌های علمیه ادامه داد: این همه پیشرفت، همدلی و وفاق و توجه و حمایت از حوزه‌های علمیه ستودنی است.
اسماعیلی‌نیا اضافه کرد: خدمات مدیریت ارشد استان در طول مدت یاد شده در مقایسه با 32 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد بی‌سابقه است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: کمک به توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه کمک به بالا بردن ضریب امنیت ملی است و صرف اعتبار در این حوزه هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در عرصه امنیت، فرهنگ دینی و فرهنگ اصیل ایرانی است.
وی بیان کرد: همواره نسبت به اینکه در سال‌های گذشته به این مقوله بی‌توجهی شده نگران بودیم اما در سال‌های اخیر شاهد رویکرد مثبت دولت به این امر مهم و موثر در جامعه بودیم.
اسماعیلی نیا گفت: هم اکنون هفت حوزه علمیه خواهران در استان فعال است که یکی از این حوزه‌ها در سطح 3 معادل کارشناسی ارشد و مابقی در سطح 2 معادل کارشناسی طلبه تربیت می‌کنند.
وی افزود: امسال برای نخستین بار مدرسه سطح سه در استان فعال می‌شود که مجوز پذیرش گرفته شده و پذیرش طلبه نیز تکمیل شده است و این مدرسه فعالیت خود را از مهرماه آغاز می‌کند.
وی تصریح کرد: به دلیل نبود انسجام و ساماندهی مبلغان فعالیت‌ها در ای زمینه پراکنده بود و نتوانسته بودیم آنگونه که باید ظرفیت‌های موجود را در این بخش معرفی کنیم که با ساماندهی امور مبلغین در کنار ساماندهی امور پژوهشی این مشکل برطرف شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول