اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها تبیین اهداف وقف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها تبیین کردن اهداف وقف و پرسش درباره چگونگی پرداختن به آن در سطح جامعه و در میان مردم است.

مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها تبیین اهداف وقف است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در راستای تبلیغ فرهنگ وقف و بقاع متبرکه دو روزنامه و یک هفته نامه در خراسان جنوبی کادری را به مطالب وقف و بقاع متبرکه اختصاص داده‌اند.
وی گفت: طبق تفاهم و تعاملات انجام شده در سطح استان با خبرگزاری‌ها و مطبوعات فضای مناسبی برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و بقاع متبرکه در رسانه‌ها ایجاد شده که به نوعی همه خود را از اصحاب وقف و بقاع تلقی ‌کرده و برای ترویج و تبلیغ آن پیشگام هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: اصحاب رسانه میتوانند فعالیت‌های اوقاف را در هدایت جامعه به سوی ترویج فرهنگ وقف یاری دهند تا بتوان از این سنت حسنه به عنوان پشتوانه اقتصادی دین و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور استفاده کرد.
گرایلی تصریح کرد: از جمله مطبوعاتی که همراه با اوقاف و امور خیریه برای تبلیغ این سنت حسنه اقدام کرده‌اند روزنامه بیرجند امروز با اختصاص دادن کادری به آیات، روایات و شعارهای باب وقف و بقاع متبرکه و روزنامه خراسان جنوبی با انجام مصاحبه خبری با استناد به قوانین اوقاف و هفته نامه پیک شرق در اختصاص دادن کادری به استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف است که اقدام خداپسندانه این رسانه‌ها برای تبلیغ وقف و بقاع متبرکه به صورت مستمر قابل تقدیر است.
وی گفت: رسانه‌ها اعم از خبرگزاری، مطبوعات و صدا و سیما نقش موثری در تبیین فرهنگ و اهداف وقف دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: همانطور که افرادی اقدام به وقف اموال و دارایی‌های خود می‌کنند رسانه‌ها هم در این زمینه گام بردارند و گوشه‌ای از صفحات و منوی کاری خود را به معرفی وقف و بقاع متبرکه اختصاص دهند و به معرفی جایگاه والای وقف و بقاع متبرکه بپردازند.
گرایلی خاطرنشان کرد: به طور یقین برکات وقف و موقوفات و امامزادگان طبق نیات واقفان به متن اصلی جامعه برگشت می‌کند و از جمله مسایل مهمی که همه به ویژه اصحاب رسانه باید به آن بپردازند موضوع تبلیغ وقف، حفظ و احیای موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی است.
وی به نقش وقف در تعظیم شعائر دینی و عبادی اشاره کرد و افزود: بیشترین موقوفات جامعه ما بر طبق نیات واقفان در راستای پاسداشت شعائر دینی و ترویج معارف اسلامی است و از جمله مصارف وقف در این موارد عبارت هستند از ساخت مسجد و تکایا، حسینیه‌ها، برپایی مجالس عزاداری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح داخلی و بین‌المللی، چاپ و نشر قرآن و کتب دینی، اعزام مبلغ دینی به مناطق محروم در ماه‌های رمضان، محرم و صفر، ایام فاطمیه و مرمت و بازسازی امامزادگان که وجود مزارهای امامزادگان که به نوعی کانون معنوی اسلام تلقی می‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول